A Meta– látva a Facebook megkopott fényét és a versenytársak felemelkedését– különféle fejlesztésekbe fogott, hogy visszacsábítsa a felhasználókat.

A videózás felfuttatása és a virtuális valóság után a legújabb ötletük: egy Twitterhez hasonló szövegalapú közösségi platform.

Bukdácsoló óriás

Jó ideje úgy fest, hogy a Meta (a Facebookot is fejlesztő gigantikus techvállalat) csak fut az események után. A konkurens közösségi platformok megjelenésével és gyors növekedésével párhuzamosan egyre kevesebb fiatal találja izgalmasnak a Facebookot, ezért a Meta is fejlesztésekre kényszerült. Mikor például a TikTok elkezdte lekörözni a közösségi média “nagy öregjét”, a Meta is gyorsan a videók felé irányította saját platformjainak fejlesztését.

De megemlíthetjük még a névadó metaverzum-projektet is: bár Zuckerberg cége nagy reményekkel fordult rá a metaverzum fejlesztésére, a legutóbbi hírek szerint visszakozni látszanak, belátva, hogy a piac egyelőre kevésbé lelkes. A cégnél a jövőben inkább a mesterséges intelligenciára terveznek fókuszálni.

A márciusban napvilágot látott hírek szerint a Metánál vagy a Mastodontól ijedtek meg, vagy máris szemet vetettek a Twitter babérjaira. Ez utóbbi sem lenne meglepő magyarázat, hiszen mióta Elon Musk áll a platform élén, a Twitter szénája sem áll túl jól… Mindenesetre a Meta a “P92” kódnéven futó projektje keretében most egy olyan decentralizált platform építésébe kezdett, ami minden jel szerint a Twitter és a többi “szöveges” közösségi platform vetélytársa lehet.

A rejtélyes P92

Érdekes módon a felröppent információk szerint a szöveges üzenetekre fókuszáló új platformot az alapvetően a vizualitásra építő Instagram csapata fejlesztheti. A Meta képviselője szerint olyan decentralizált platformon dolgoznak, ahol a közszereplők és a csatornák fenntartói aktuális eseményeket kommentálhatnak majd.

Az új projekt a Mastodonhoz hasonló keretrendszer alapján, az ActivityPub protokoll használatával képzeli el a platform működését. Egy szakértő kommentárja szerint általában is jellemző a Metára, hogy ügyesebbek más cégek és technológiák bekebelezésében, mint az újszerű termékek innovációjában. Ahogy élesedik a verseny és a Meta hagyományos platformjai (Facebook, Instagram) egyre kevesebb felhasználót vonzanak, a cég most is igyekszik kipróbált receptekhez nyúlni.

Mivel a vállalat – a mesterséges intelligencia és a virtuális valóság metszetében elképzelt – távlati fejlesztései még jó ideig nem hozhatnak pénzt a konyhára, a P92-vel az is cél lehet, hogy minél hamarabb elkezdjen bevételt generálni.

Azon még korai gondolkodni, hogy hirdetőként milyen lehetőségeket rejt majd magában a titokzatos új platform megjelenése. De az bizonyos, hogy a “nagy öregek” lassú hanyatlásával és a fiatal kihívók új generációjának megjelenésével izgalmas idők elé nézünk, a Meta pedig nem várja ölbe tett kézzel, ahogy a felhasználói elpártolnak tőle. Kíváncsian várjuk, mit hoz a jövő – a fejleményekről pedig természetesen beszámolunk a Yettel Business Blogon!