A digitális marketingre kellő figyelmet fordító vállalatok sikerének titka, hogy folyamatosan felülvizsgálják aktivitásukat, és mindig a bizonyított, legjobban működő stratégiákat használják.
Ebben a helyzetben versenyelőnyt jelent, ha a jövőbeni változásokra is fel tudnak készülni a közösségi médián is aktív vállalkozások. A SocialMediaToday cikke alapján lássuk, mit várnak a közösségimédia-marketing szakértők a 2024-es évre, platformok szerinti bontásban!
Mivel is kezdhetnénk egy ilyen listát, ha nem a Meta alá tartozó Facebookkal, ami máig a legnépszerűbb közösségimédia-oldal. A cég névváltással is fémjelzett metaverzumos irányváltásának lendülete ugyan megcsorbult, de a fejlesztők továbbra sem tétlenek: a Facebooknál gőzerővel fókuszálnak a mesterséges intelligenciára (AI).
Az új technológiát már csatasorba is állították, hogy megfékezzék a felhasználók által a platformon eltöltött idő csökkenését: ennek lett eredménye a több Reels videó a Facebookos hírfolyamunkban. Ezzel párhuzamosan egyre kevesebb a felhasználók által generált tartalom, a Facebook alkotói helyett inkább tartalomfogyasztói platformmá válik.
A számok alapján tehát a Facebook egyre pontosabban találja el a felhasználók ízlését különféle ajánlásaival, akik így több időt töltenek a platformon – ez pedig jórészt Reel videók nézegetését jelenti. A hirdetők szempontjából ez annyit jelent, hogy felértékelődik az eredeti, minőségi, szórakoztató jellegű tartalom, ami a felhasználók nagyobb körét érheti el.
A Meta vezérét, Mark Zuckerberget egyébként a generatív AI-megoldások is érdeklik, a cég már be is vásárolt a nagy nyelvi modellek tanításához szükséges chipekből, tehát 2024-ben jó eséllyel ilyen megoldásokkal is találkozhatunk majd a platformon. Ennek egyik első jeleként a cég már be is mutatta a hírességekről mintázott, mesterséges intelligenciás chatbotjait, amelyeket egy beszélgetőpartner és egy asszisztens keverékeként érdemes elképzelnünk.
Említésre méltó még az üzenetküldés felfutása. Ahogy korábban a felhasználók főleg publikus üzeneteket tettek közzé profiljaikon, ma egyre inkább az üzenetküldésre alapuló beszélgetőcsoportok használata a jellemző. Hirdetői szempontból ez azt jelenti, hogy a felhasználókat ezen csatornákon keresztül lehet majd a legjobban elérni – nem véletlen, hogy a Meta már dolgozik is ehhez kapcsolódó üzleti felhasználású megoldásokon.
A másik Meta-cég, az Instagram is aktívan használja az AI-t. A háttérben, mesterséges intelligencia segítségével végzett nagymintás elemzések miatt a platform egyre pontosabban ismeri ki a felhasználók érdeklődését, majd szolgálja ki azt különféle ajánlásokkal. Ez pedig az Instagramon is a platformon eltöltött idő növekedéséhez vezetett.
Az AI által generált képek is megjelentek már az Instagramon, de nincs messze a mesterséges intelligenciával megtámogatott “matricák” és képszerkesztő-alkalmazások használata sem. Hirdetőként még érdekesebb az Instagram egyik új fejlesztése: a privát üzenetekre az AI által felkínált válaszokkal jelentősen lecsökkenhet az idő, amit a személyes kapcsolattartásra kell szánnunk, így több felhasználóval lehet “élő” kapcsolatunk.
Az Instagram égisze alatt működő, a régi Twitter babérjaire törő Threads a Meta legújabb közösségi platformja. Bár még messze van attól, hogy átvegye a leánykori nevén Twitterként (ma már X-ként) ismert platform szerepét, de felhasználói bázisa szépen nő és folyamatosan formálódik, így a hirdetőknek érdemes lehet rajta tartani a szemét a Threads fejlődésén 2024-ben.
TikTok
A kínai videós platform az elmúlt évek legnagyobb sikersztorija, bár a felület működését megannyi aggály övezi (kezdve azzal a kérdéssel, hogy a kínai államnak mekkora lehet a befolyása a TikTokot működtető cég felett). A cég masszívan sikeres cég azonban rendületlenül halad előre, idén pedig elkezdett azon dolgozni, hogy készpénzre váltsa a felhasználók figyelmét.
A TikTok a nagy sikerű videókban megjelenő tárgyak kereskedelmében látja a jövőt, ennek eredménye a Trendy Beat webshop. A TikTok nagyon jól tudja, hogy legnépszerűbb videóiban milyen tárgyak válnak trendivé – ezeket kezdi el árulni sokszor arcpirítóan alacsony áron, hogy minél több vásárlót nyerjen meg.
Bár a TikTok saját tárgyait árulja, a termékek a videókban válnak “menővé”, miután a vásárlók keresni kezdik azokat, ami a hirdetők számára fontos tény. Az e-kereskedelem volumene ütemesen nő szerte a világon, így ha vállalkozásunk is ebben a szektorban érdekelt, a TikTokkal egyértelműen számolnunk kell 2024-ben is.
A cikk alapjául szolgáló gyűjteményben további előrejelzéseket olvashatunk az X, a Pinterest, a Linkedin, és a Snapchat platformok jövőjéről is!