A Gemini a Google AI-alapú asszisztense, ami a Google saját szolgáltatásaiba beépülve segíti a vállalkozások hatékony munkavégzését – nagyvállalati szintű biztonsággal, kisvállalati árakon. Itt vannak a Google tanácsai arra, hogy KKV-ként hogyan használjuk ki a legjobban a Gemini által kínált lehetőségeket!
Ha éppen azon dolgozunk, hogy vállalkozásunk elemelkedjen a földről, vagy már meg is tettük az első szárnycsapásokat, a Google szolgáltatásai aligha ismeretlenek előttünk. A Gmail, Drive, Calendar, Docs, Sheets, Slides stb. alkalmazáscsomag egy halom hasznos appot kínál, melyek segítségével szervezhetjük a munkát, kényelmesen e-mailezhetünk, kezelhetjük dokumentumainkat, létrehozhatunk több naptárat, tárolhatjuk tartalmainkat stb.
A Google idén tavasszal indította el Gemini Business for Google Workspace nevű szolgáltatását, mellyel a Google AI-asszisztensének szupererejét ezekben az applikációkban is hasznosíthatjuk. A Gemini több, mint egy egyszerű chatbot, amivel beszélgetve leegyszerűsíthetjük az információk keresését és a különféle tartalmak létrehozását.
A Gemini ugyanis a Google meglévő applikációit is felturbózza új funkciókkal. Ott van például a valós idejű tolmácsolás a Google Meet-ben, amelynek segítségével egy nemzetközi hívás minden résztvevője saját anyanyelvén beszélhet, a Gemini pedig élőben fordítja le az elhangzottakat általunk kiválasztott nyelvre. A kutatási elemző segít megérteni és hasznunkra fordítani a világban uralkodó trendeket. Az értékesítési asszisztens segítségével egyedi ajánlatokat hozhatunk létre a Google Docs-ban, de a Gemini az e-mailek megírásában is hathatós segítséget nyújt. Prezentáció készítésekor a Geminivel képeket is generálhatunk, megbeszéléseinken pedig pillanatok alatt hozhatunk létre perszonalizált háttereket saját elképzeléseink alapján.
A Gemini Business csomagja e cikk írásakor havonta 19,20 eurót, azaz nagyjából 7500 forintot kóstál, vagyis valóban egy közép- vagy akár kisvállalkozás számára is hozzáférhető árazással érhető el, emellett viszont a Google szerint nagyvállalati szintű biztonságot és adatvédelmet nyújt.
A Google saját tippjeit is megosztotta, hogy KKV-ként hogyan használhatjuk leghatékonyabban a Geminit. Lássuk a legfontosabbakat!
Eddig mellőzött tartalmak létrehozása
A kisvállalkozások leggyakoribb problémája az idő szűkössége: bár ötletekből általában nincs hiány, azok sokáig a fiókban maradnak, hiszen a megvalósításra egyszerűen nincs kapacitás. Mindeközben viszont megannyi tartalmi igény merül fel a mindennapokban. Bár nagyban hozzájárulhatnak egy feltörekvő cég sikeréhez, a megfelelő minőségű prezentációk, hirdetések, hírlevelek, stb. létrehozása időigényes folyamat. A mesterséges intelligencia óriási segítséget nyújt ezen a területen, hiszen segítségével pillanatok alatt létrehozhatjuk bármilyen tartalom első verzióját. Ha nem is kapunk végleges megoldást, ugródeszkának használhatjuk az így létrehozott tartalmakat.
Gyors válaszok a vásárlók és érdeklődők üzeneteire
Egy KKV-nak a legritkább esetben vannak meg az erőforrásai egy valódi ügyfélszolgálati csapat fenntartására. A jövőbeni vagy már meglévő vásárlók viszont azért írnak nekünk, hogy mielőbb választ kapjanak kérdéseikre. Egy vállalkozás vezetőjeként sokszor el kell döntenünk, melyik ujjunkba harapjunk: vagy nem válaszolunk az üzenetekre, amíg gőzerővel dolgozunk, ezzel esetleg felháborítva az érdeklődőket, vagy pedig e-mailezünk a “valódi” munkavégzés helyett. Egy Geminihez hasonló AI segítségével pillanatok alatt összedobhatunk egy megfelelő vázlatot, így pár másodperc alatt válaszolhatunk az üzenetekre.
Villámgyors adminisztráció
A munka elvégzése mellett annak megszervezése is időt és figyelmet igényel. A Gemini használatával gyorsan létrehozhatunk olyan táblázatokat, amikben nyomon követhetjük a különféle részfolyamatokat, így mindig tudni fogjuk, melyik munkafolyamat éppen hol tart.
Hatékony megbeszélések
A “meetingek” korszakában különösen hasznosak a Gemini új, a Meet alkalmazást új szintre emelő funkciói. Az AI segítségével ugyanis kiszűrhetjük a háttérzajokat, feljavíthatjuk a kép- és hangminőséget, sőt, akár a szakadozó kapcsolat jelentette kellemetlenségeket is minimalizálhatjuk. Emellett a már említett perszonalizált háttérképek és a valós idejű tolmácsolás is hatalmas segítséget jelenthetnek.
Dokumentumok és beszámolók összefoglalása
Ha gyakran kell hosszú dokumentumokat átolvasnunk, esetleg olyan megbeszélések leiratát böngésznünk, amelyeken nem vettünk részt, akkor nagyra fogjuk értékelni a Gemini funkcióit. A mesterséges intelligencia ugyanis pár sorban képes összefoglalni ezek lényegét, így nem kell hosszú oldalakat átolvasnunk. Ha a Google Chat üzenetküldő alkalmazást használjuk, nem kell végigbogarásznunk a hosszas oda-vissza üzenetváltásokat: a Gemini egyszerűen összefoglalja nekünk, miről szólt a beszélgetés, és milyen konklúzióval járt.
Bár a mesterséges intelligencia korántsem tévedhetetlen, ezért nem bízhatjuk rá magunkat teljesen, a különféle előkészítő, kreatív, elemző, és adminisztratív feladatokban nagyszerű segítséget jelenthet egy Geminihez hasonló szolgáltatás. A Google mindezt elérhető áron és egy csomagban kínálja, hogy az AI mindig ott legyen, ha szükségünk van rá!