A Facebook- és Instagram-hirdetések a magyar cégek eszköztárából sem hiányoznak, így azok hatékonysága itthon is központi kérdés az online jelenlétre kellő figyelmet fordító vállalkozások esetében. A Meta nyár végén megosztott pár tippet, melyek segíthetnek hatékonyabb hirdetési kampányokat felépíteni – lássuk, mit javasol a Facebook és Instagram anyavállalata!

Pontosabb targetálás, automatizáció és persze AI

Mióta a szabályozók világszerte elkezdték szigorúbban ellenőrizni a Meta adatvédelmi lépéseit (korábbi cikkünket a témában lásd itt), a Facebook és Instagram anyacége különösen nagy figyelmet fordít a hirdetési kampányok pontos targetálására. Ebben a mesterséges intelligenciát és az automatizációt is segítségül hívták. Az eredmények pedig nem maradtak el, hiszen a cég Advantage+ automatizált hirdetési rendszereivel valóban pontosabb, hatékonyabb kampányokat építhetünk.

Különösen igaz ez a hagyományos és az e-kereskedelem területén, ahol az Advantage+ kampányok a Meta beszámolója szerint minden eddiginél jobban működnek, miközben az AI és az automatizáció miatt használatuk is egyszerűsödött. 

Ha pedig mindez nem volna elég, a Meta ráadásul a generatív AI újabb alkalmazásait is igyekszik feltérképezni: nemsokára már a kreatívok elkészítését (úgy a szövegírást, mint a képek szerkesztését) is megkönnyítheti majd a mesterséges intelligencia. A cég kísérleti projektjében háromfajta alkalmazással találkozhatunk: a mesterséges intelligencia segít újabb szövegváltozatokat létrehozni, különböző háttereket generálni a hirdetésekben használt képekhez, és a képek kivágását is képes lehet majd ellátni, így különböző képarányú fotókat kapunk, amelyeket aztán a különféle hirdetési formákban hasznosíthatunk. Bár ez még a jövő, a hatékonyabb hirdetések már ma is bárki számára elérhetőek – lássuk, mit érdemes ehhez tennünk.

A Meta 5 legfontosabb tippje a hatékony hirdetésekért

A Meta alapvetően öt fő javaslattal szolgál a platformjain hirdetési kampányokat indító vállalkozásoknak:

Egyszerűsítsük fiókunkat

Az talán nem újdonság, hogy a Meta platformjain indított új hirdetési kampányok első körben egy úgynevezett tanulási fázison esnek át. Hatékonyságunk ilyenkor még nem éri el a végleges szintet, az algoritmus ekkor tanulja meg, hogyan futtathatja leghatékonyabban ezeket a hirdetéseket. Ahhoz, hogy ezt a folyamatot meggyorsítsuk, kulcsfontosságú, hogy hirdetői fiókunk a legegyszerűbben és legátláthatóbban legyen felépítve. A Meta javaslata szerint ez azt jelenti, hogy minden fogyasztói szegmensre (a szegmentációról bővebben lásd korábbi cikkünket) együttesen indítsunk egy kampányt, és a hirdetési csoportok targetálását is egységesen kezeljük.

Fontos, hogy a kampányokon nagyobb változtatásokat ne végezzünk túl gyakran, mert ezzel a kampány visszakerülhet a tanulási fázisba. Hirdetéscsoportonként célozzunk meg legalább heti 50 konverziót, ehhez igazítsuk a reklámok mennyiségét is.

Hagyatkozzunk az automatizációra

A Meta számai szerint az automatizációt jól alkalmazó, saját közönséget célzó kampányok 13%-kal költséghatékonyabbak. A cég ezért azt javasolja, hogy ha rugalmasak tudunk lenni a kampánybüdzsé, a célközönségek, a kreatívok használata, illetve a hirdetéselhelyezés kérdésében, azzal járhatunk a legjobban, ha az automatizált kampányokat használjuk. Ha nincs ekkora szabadságunk a fenti területeken, szűkítsük az automatizáció használatát a nekünk megfelelő területekre (például csak a kreatívok, a megcélzott fogyasztói csoportok, vagy a hirdetéselhelyezés kérdésében).

Használjunk kreatív kampányokat

A fogyasztók számtalan okból választhatják ugyanazt a terméket. Ezért a cég javaslata, hogy hirdetéseinkben használjunk különféle kreatív megoldásokat akár ugyanazon termékekre is. Reklámjaink célozzanak eltérő fogyasztói motivációkat, kommunikáljanak más és más előnyöket, és használjanak különböző vizuális megoldásokat. Ezen kívül változatos formátumokkal (például Reels) is érdemes próbálkoznunk. Az új reklámokat pedig azokban a hirdetéscsoportokban próbáljuk ki, amik kellő büdzsével pörögnek, így hamarabb kiderül, melyik hirdetés működik jól.

Minőségi adatok

Hirdetéseink hatékonyságáról csak akkor kaphatunk pontos képet, ha azt pontosan és részletesen mérjük. A Meta a Conversions API használatát javasolja: ennek integrációjával pontosan mérhetjük a konverziókat (vagyis hogy hány, a hirdetést megtekintő fogyasztóból lett végül vásárló). A Conversions API használatát kiegészíthetjük a Meta Pixel követőmegoldás alkalmazásával is, a pontos mérés érdekében pedig fontos leellenőriznünk, hogy minden analitikai eseményt (például kattintást) valóban csak egyszer számolunk.

Validáljuk az eredményeket

Ahhoz, hogy megértsük, a kampányok pontosan mennyiben és hogyan járultak hozzá marketingtevékenységünk sikeréhez, fontos azokat több mérési módszer szerint is validálni. Így pontos adatok alapján választhatjuk meg a sikeres kampányokat és formátumokat, amiket a jövőben is használni szeretnénk. A Meta azt javasolja, hogy használjuk az A/B tesztelés bevált technikáját (tehát ugyanazt a kampányt egy változó módosításával is futtassuk le, és mérjük, melyik verzió teljesít jobban), de a marketingmix-modellezés is a javasolt technikák között van.

Ha még csak most ismerkedünk a Facebook- és Instagram-hirdetésekkel, a Meta tippjei talán ezoterikusan hangzanak – de azok használatával már a kezdetektől hatékony kampányokat építhetünk. Ha pedig már tapasztalt hirdetők vagyunk, a fenti javaslatokkal tovább növelhetjük hirdetéseink hatékonyságát.