A mesterséges intelligencia (AI) témakörét ma már senkinek nem kell bemutatni. Sokan azzal is tisztában vannak, hogy az új technológia már most is milyen széles körben használható egy cég mindennapjaiban. A Meta új, ingyenes útmutatója abban nyújt segítséget, hogy miképpen aknázhatjuk ki legjobban az AI adta lehetőségeket az ünnepi szezon marketingtevékenysége során!

A Meta pálfordulása: arccal az AI felé

A Facebookot is fejlesztő cég még 2021-ben döntött úgy, hogy névváltásával is jelezni kívánja, milyen erősen a metaverzumban látja a vállalat jövőjét. Ezt aztán viszonylag gyorsan felülírta az élet: 2023 jó része gyakorlatilag a mesterséges intelligenciáról szólt, ez lett a legizgalmasabb technológia, ami alaposan háttérben szorította a metaverzum koncepcióját… 

Bár a Meta hivatalosan még mindig kitart a metaverzum ötlete mellett, azért erőforrásainak jó részét ma már inkább a cég AI-megoldásainak fejlesztésére allokálja. Ezen eszközök használatához is segítséget nyújt a Meta nemrég közzétett marketing-útmutatója az ünnepi szezonra!

Felfutó eladások az év végén

A 16 oldalas, ingyenesen elérhető útmutató szerint 2022 negyedik negyedéve sikeres időszak volt a felmérésben részt vevő hirdetők számára: a megelőző év hasonló időszakához képest nagyjából ötödével nőtt a konverziós arány (vagyis ennyivel több látogatót sikerült vásárlóvá “konvertálni”).

Bár több, mint 20%-kal kevesebbet költöttek reklámonként, nagyjából ugyanennyivel nőtt a reklámok megjelenítése (impressions).

A felmérés szerint a vásárlók is elégedettek voltak: 35%-uk állította, hogy az ünnepi időszakban a Meta platformjain (a Facebookon és az Instagramon) látott reklámok relevánsabbak voltak számukra, mint más platformok reklámjai. Ezek az adatok különösen fontosak az év végéhez közeledve, ami a Black Friday és a karácsonyi ajándékozási szezon miatt a kereskedelemben kiemelten fontos időszak.

Mesterséges intelligenciával a hatékony hirdetésekért az ünnepi szezonban

Automatizáció

A cég kiadványa szerint a fentiekhez hasonló teljesítménynövekedés kulcsa az automatizáció. A Meta Advantage csomagja a hirdetők számára segít automatizálni a kampányköltéseket, a kreatív munkát, a vásárlási folyamatot, a reklámmegjelenítéseket és a desztinációk (vagyis a reklámokra kattintva felbukkanó oldalak) kialakítását is. Ezen elemek automatizációjában pedig természetesen AI-t, vagyis mesterséges intelligenciát is használnak a cég megoldásai. Lássuk tehát a konkrét ajánlásokat!

A kreatívok automatizálásra azt ajánlja a cég, hogy töltsünk fel minél több, különböző típusú reklámot (vagyis képet, videót, katalógust), amelyek közül a Meta megoldásai automatikusan kiválasztják a legjobban működőket. A cég AI-megoldásai a katalógusjellegű kreatívokból perszonalizált, az adott felhasználó igényeire, viselkedésére, vásárlási hajlandóságára szabott hirdetéseket gyártanak. A Meta partnerei pedig maguknak a reklámoknak az automatikus generálásában is tudnak segíteni. 

Forrás: https://www.facebook.com/business/m/holiday-marketing-guide

A kampányköltések optimalizációja

Azt is meghatározhatjuk, hogy kampányköltéseink mekkora részét szeretnénk új vásárlók megszerzésére fordítani, vagy mennyire fókuszálnánk inkább meglévő vásárlóink újbóli megszólítására. Ezen belül a mesterséges intelligencia a megfelelő módon fogja elosztani a kampányköltéseket, hogy a reklámok megjelenítése megfeleljen az igényeinknek.

Többféle hirdetés használata

Hirdetéseinket a Meta bármelyik platformján és több módon is felhasználhatjuk, például Instagram Storyk vagy egyszerű Instagram-posztok formájában, esetleg Messenger-hirdetésekként. A cég azt ajánlja, hogy ezen reklámokat változó képarányokkal és különböző hirdetési szövegekkel használjuk a különböző platformokon a megfelelő teljesítmény elérése érdekében. A videókat pedig rövid (maximum 15 másodperces) verzióban is töltsük fel, hogy Storyként is használhatóak legyenek! 

A formátumok mellett az is a kiadvány fontos tanácsa, hogy a vásárlók különféle motivációira különböző reklámkoncepciókat dolgozzunk ki – így egyazon termékre is több “úton” érkezhetnek érdeklődők. A reklámok kialakításához kapcsolódóan pedig a Meta azt javasolja, hogy találjunk ki olyan hirdetéseket, amelyek meglepőek, érzelmi reakciót váltanak ki, könnyen fogyaszthatóak, és a felhasználók könnyebben viszonyulnak hozzájuk (előnyt élvezhetnek például a “tökéletlen”, hitelességet közvetítő reklámok).

Forrás: https://www.facebook.com/business/m/holiday-marketing-guide

Kampánytervezés

Új hirdetési kampányok indításakor jellemzően van egy tanulási időszak, amikor a költések és a konverziók végső, optimális aránya még nem alakul ki. Ez természetes folyamat – de meggyorsíthatjuk a mesterséges intelligencia tanulását, ha egyszerű és jól átlátható kampánystruktúrát követünk.

A Meta kiadványa végezetül a reklámkampányok időzítésével kapcsolatosan is hasznos tanácsokkal szolgál. Az ünnepi szezon előtt 4-8 héttel már érdemes elkezdenünk megszólítani közönségünket és felépíteni a kampányok alapját, kialakítani a hirdetések kreatív oldalát. 

A számunkra legfontosabb időszak előtti 1-4 hétben érdemes kiemelt figyelmet fordítanunk a hirdetési kampányokra, ekkor hozhatják ugyanis a legtöbb eredményt. Szintén ekkor ideje lesz elkezdenünk tervezni az ünnepi időszak utáni hirdetési tevékenységünket. 

A csúcsidőszak után igyekezzünk továbbra is a fogyasztók “fejében maradni”, így eladásaink nem zuhannak majd vissza olyan nagy mértékben. Ekkor tudjuk kielemezni az intenzív ünnepi időszak eredményeit és finomhangolni, illetve új hirdetésekkel frissíteni kampányainkat.

Forrás: https://www.facebook.com/business/m/holiday-marketing-guide