A keresőoptimalizálás (SEO) mára egy “megúszhatatlan” online marketing technika: a legkisebb vállalkozásoktól a multinacionális cégekig mindenkit foglalkoztat, hogy előkelő helyen jelenjen meg az internetes keresésekben.
Lássuk, mik a legfontosabb SEO-sikertényezők 2023-ban!
Relevancia és felhasználói élmény
A Google-algoritmusok tavalyi frissítései alapvetően három fő dologra összpontosítottak, így idén is ezek a tényezők maradnak a legfontosabbak:
- Általában jobb és biztonságosabb keresés
- Valódi segítséget nyújtó, releváns keresések
- Felhasználói élmény
A keresőóriás tehát kedvező pozícióval jutalmazza azokat a weboldalakat, amik releváns információkkal és jó felhasználói élménnyel szolgálják ki a keresők igényeit. Ezek tehát az alapok, amik 2023-ban sem változnak. De milyen konkrét trendek és technikák fogják idén befolyásolni a helyezésünket a keresőoldalakon?
Multisearch-támogatás
A Google legújabb dobása a Multisearch, vagyis a különféle fájlokon átívelő keresés. A legjobb példa erre a Google Lens segítségével egy fotó és egy kérdés egyidejű használata (például a buszon lefotózunk egy nekünk tetsző sportcipőt, és rákeresünk, hogy elérhető-e kék színben), de a Google segítségével többféle fájltípus (videók, képek, PDF-ek stb.) között is kereshetünk.
A “Multisearch near me” pedig lokális találatokkal gazdagítja a keresésünket – vagyis gyorsan kideríthetjük például, hogy a fotózott cipőt hol tudjuk a jelenlegi pozíciónkhoz legközelebb megvenni.
A Multisearch-ről részletesebben itt tájékozódhatsz.
Ahhoz, hogy ezt lehetővé tegyük, fontos lesz a magas minőségű és releváns képek, illetve az ezekhez kapcsolódó egyéb anyagok (videók, PDF-ek, események, gyakori kérdések és egyéb tartalmak) okos használata a weboldalunkon.
Fókuszban a lokális találatok
A “near me” funkció (vagyis a felhasználó fizikai lokációjához közeli találatok szállítása) általánosságban is felértékelődik. Bár a vásárlások egyre nagyobb része történik otthonról, egy okoseszközről, a Google szerint a vásárlók egyre inkább személyre szabott élményekre vágynak, és valódi kapcsolatot szeretnének kiépíteni egy helyi üzlet digitális felületével.
Ehhez elengedhetetlen a vizualitás minél teljesebb körű használata, hiszen a találatok 36%-a kép, ezen belül pedig a saját készítésű, magas minőségű képek teljesítenek a legjobban. Szintén fontos a lokális információk jelenléte, válaszoljunk például gyakran felmerülő kérdésekre és egyéb, lokalitáshoz kötődő problémákra. Utolsó tényezőként pedig a lokális találatok esetében még fontosabbak a (pozitív) vásárlói visszajelzések: bátorítsuk vásárlóinkat arra, hogy véleményezzék cégünket, termékeinket, vagy az általunk nyújtott szolgáltatást!
Valóban hasznos tartalmak
A minőségi tartalom készítése évek óta meghatározó, a fontossága pedig egyre csak nő. A közelmúltban a keresőóriás egyre inkább arra hegyezte ki algoritmusát, hogy alkalmas legyen a valóban hasznos segítséget nyújtó tartalmak azonosítására (szemben azokkal, amiket csak azért írtak, hogy jól szerepeljenek a találati listákon). Minden eddiginél fontosabb tehát, hogy igazi problémákra és kérdésekre válaszoljunk jól megírt, releváns, megbízható és valódi tapasztalatokra építő tartalmakkal.
Omnichannel: többcsatornás megközelítés
A mára jellemző felhasználói viselkedési mintázat a különféle eszközök bevonása a keresésbe (vagyis például reggel a buszon elkezdünk egy keresést a telefonunkon, amit a munkahelyünkre érve folytatunk a számítógépünkön). Emiatt régóta magától értetődő, hogy a weboldalunknak mobil eszközökről is elérhetőnek és jól kezelhetőnek kell lennie. Használjunk reszponzív dizájnelemeket, alkalmazzuk a weboldalak és tartalmak formázására szolgáló legjobb gyakorlatokat, és könnyítsük meg a navigációt a weboldalunkon – eszközöktől függetlenül!
Szakértő tartalmak és influenszerek
A közösségépítés legfontosabb alapjai is átalakulóban vannak. A perszonalizált felhasználói élmények mellett fontossá vált az influenszerekkel és szakértőkkel kiépített kapcsolat is, ami segíti a márkánk körüli közösség kialakítását. A vásárlói döntéseknél felértékelődnek a szakértők által megosztott információk és interaktív tartalmak. A gyakorlat szintjére lefordítva ez nagyjából azt jelenti, hogy ha tehetjük, igyekezzünk szakértői influenszerek segítségével közösséget építeni márkánk (termékeink, szolgáltatásaink) köré, és a közönség bevonásával igyekezzünk valóban segítséget nyújtani a vásárlói döntéshozatalban.