A legégetőbb aktuális társadalmi kihívásokra keresték a választ a Yettel és a Crafthub első közösen szervezett nemzetközi fejlesztői versenyére, a Hack it your way-re benevező versenyzők.

A több mint 200 jelentkezőből kiválasztott indulók egy 24 órás maratoni ötletelés során olyan innovatív koncepciókkal álltak elő, mint például a közösségi közlekedést optimalizáló applikáció, az energiafelhasználást fényhatásokkal csökkentő megoldás vagy az egészségügyi termékek szállítását drónokkal segítő ötlet. Bemutatjuk a díjazottakat!

Hack it your way: a Yettel és a Crafthub hackathonja

A Yettel nem először szervez hackathont, vagyis fejlesztői ötletversenyt – a témáról már a Yettel Business Blogon is beszámoltunk. Az idei, kétfordulós hackathon háromhetes online válogató-fordulójára közel harminc országból több mint kétszáz  versenyző jelentkezett. A programozó szakembereket, fejlesztőcsapatokat és startupokat megcélzó verseny idén három fő témára fókuszált:

  • az energiaválságra reagálva a háztartások kiadásainak csökkentése különféle okoseszközökkel és megoldásokkal,
  • a kis- és középvállalkozások hatékonyabb működésének elősegítése,
  • a csökkentett fogyasztású, energiahatékonyabb, így környezetbarátabb városi közlekedés kialakítása.

A második, immáron személyesen zajló fordulóba témakörönként 4, tehát összesen 12 csapat jutott tovább. Ők egy igazán megterhelő, 24 órán át tartó (!) maratoni döntőben tapasztalt mentorok segítségével csiszolhatták tovább a versenyre nevezett megoldásaikat, mielőtt azokat pár percben prezentálták volna a zsűri előtt. A versenyen igazán kreatív ötletek és előremutató, a mára kézzelfoghatóvá vált energiaválságban valódi segítséget jelentő megoldások csaptak össze – a győztes ötletek pedig jelentős támogatást kaptak az induláshoz!

A Hack it your way győztesei

Az idei verseny fődíját a Sheree csapat vitte el a városi közlekedést jelentősen leegyszerűsítő ötletével. Koncepciójuk lényege, hogy a ma már széles körben használt városi mobilitási megoldások (például elektromos rollerek, bérelhető kerékpárok, autók stb) egy applikáción belül váljanak elérhetővé. A környezettudatos felhasználók így szolgáltatóktól függetlenül használhatnák ezeket az eszközöket a számukra legideálisabb módon.

Az egyes kategóriák győztesei között is innovatív megoldásokat találunk. A „lakossági energiahatékonyságot célzó megoldások” kategóriában a négytagú zsűri ezúttal az UpWind csapatának ötletét ítélte a legjobbnak. Az UpWind okos koncepciója a lakáson belül különféle fényhatásokat használ ahhoz, hogy emelje a lakók hőérzetét, akik így alacsonyabb valós hőmérséklet (vagyis alacsonyabb fűtésköltség) mellett is kényelmesen élhetnek otthonaikban. 

A következő kihívás a „kis- és középvállalatok hatékonyságnövelése”, amelyben a TakeOff csapata vihette el a kategória díját. A TakeOff ötlete egy olyan digitális szakmai közösségi hálóra épül, ami segít kihasználni az aktív tapasztalatcseréből adódó kölcsönös előnyöket, így segítve a KKV-kat a piaci versenyben. 

A harmadik kihívás, a „fenntartható közlekedés” kategóriája a ShipD csapat győzelmével zárult. A ShipD nagy kapacitású drónok használatával oldaná meg a kórházak közötti létfontosságú eszközök és anyagok sürgősségi szállítását. Az okos koncepció egyszerre optimalizálja a szállítási időket és költségeket és kerüli el a közúti forgalomban nap mint nap tapasztalható fennakadásokat – amelyeknek a sürgősségi szállítók egyszerre elszenvedői és bizonyos helyzetekben vétlen okozói is. A drónok használata egyszerűen kiiktatja ezt a problémát, miközben gyorsabban juttatja el az adott esetben életmentő csomagokat azok rendeltetési helyére.

A három fő kategória díjazottjai mellett különdíjat kapott a PartyBeast csapata, akik a szórakozás és az éjszakai élet szükséges szervezési feladatait egyszerűsítenék. Ötletük egy alkalmazáson belül nyújtana megoldást az eseménykeresésre, jegyvásárlásra, barátok meghívására, sőt, a taxirendelésre is, így téve hatékonyabban kihasználhatóvá a szórakozásra fordított időt.

Az ötmillió forint összdíjazású versenyen az abszolút nyertes 4500 euró, vagyis kb 1,8 millió forint segítséget kapott ahhoz, hogy ötletét piacképes termékké fejlessze. Az egyes témakörök nyertesei 2500 eurós, vagyis kb 1 millió forintos díjat vihettek haza, míg a közönségdíj jutalmazása 500 euró, vagyis nagyjából 200 ezer forint volt.

A Yettelnél büszkék vagyunk arra, hogy a verseny ismét innovatív megoldások egész sorát segített életre hívni. Gratulálunk a győzteseknek, és reméljük, hogy a győzelemmel járó kezdeti támogatás megkönnyíti a piacképes termékek fejlesztését, amelyek valóban hatékonyabbá és környezetbarátabbá formálhatják mindennapjainkat!