Nem véletlen, hogy a vállalatok LinkedIn-jelenlétével már többször foglalkoztunk itt a Yettel Business Blogon.

A LinkedIn ugyanis megkerülhetetlen, ha a vállalati szempontból releváns közösségimédia-platformokat vizsgáljuk. Ha a “miért” már tiszta, de a “hogyan” még nem, itt adunk pár tippet egy sikeres vállalati LinkedIn-oldal felépítéséhez!

LinkedIn vállalkozásoknak?

A LinkedIn fókuszában a munka világa áll: kezdetben, vagyis a 2003-as indulása idején a munkakeresést támogatni hivatott platformként indult. Mára mintegy 645 millió felhasználója van, akiknek 40%-a napi szinten aktívan használja a platformot, funkcióinak köre pedig sokszorosára bővült.

Ma már nem csak HR szempontból fontos, de márkaépítésre és értékesítésre is egyre többen használják ezt a közösségi oldalt. Ha nem akarsz lemaradni a versenyben, érdemes kellő figyelmet fordítani arra, hogy vállalatod a legjobb arcát mutassa a LinkedInen – úgy a potenciális ügyfelek, mint a jövőbeni munkavállalók felé!

Tippek a sikeres LinkedIn-jelenlétért

1) Maradj hiteles!

Mint a legtöbb közösségi platformon, a LinkedInen is kulcsfontosságú az autentikus megjelenés. Úgy meséld el vállalatod történetét, hogy közben annak “egyénisége” is átjöjjön: ha valaki átolvassa a “Rólunk” szekciódat, az tegyen rá mély benyomást és maradjon meg az emlékezetében! Őszintén és az értékekre fókuszálva, saját szavaiddal add át a brand, a vállalati márka értékeit, lényegét, történetét – és persze hogy miért vagy jobb, mint a többiek!

2) A külcsín is fontos

A marketing a közösségi médiában is marketing, így nem hagyhatsz figyelmen kívül olyan örökzöld szempontokat, mint a tetszetős vizuális megjelenés. Rögtön a vállalati LinkedIn-oldalad tetején látható egy profilkép – ha ez valami régi, rossz minőségű, esetleg az internetről ingyen letöltött stockfotó, azzal vállalkozásod nem fogja a legjobb benyomást kelteni. Ha van rá kapacitásod, hogy a posztok többségéhez egyedi, arculatba illeszkedő képeket készíts, az igazi főnyeremény lehet a felhasználók eléréséhez. Mint általában, itt is igaz, hogy egy jól megválasztott kép segít azonnal elkapni a LinkedInen böngésző felhasználók figyelmét – innen pedig nyitva áll előtted az út, hogy a legjobb fényben tüntesd fel vállalkozásod!

3) Töltsd ki a profilod!

A LinkedIn számtalan mezőt kínál fel, ahol információkat oszthatsz meg vállalkozásodról. Ne spórolj az idővel, tölts ki minél többet ezekből! Ossz meg minden, relevánsnak tűnő információt, majd ha ezzel megvagy, gondolkozz el rajta, érdemes lenne-e kihasználnod a LinkedIn által kínált egyéb opciókat, mint például dedikált karrieroldalakat.

4) Találd meg a közönséged!

Egy B2B, vagyis főképp vállalkozásoknak értékesítő cég egészen máshogy fog kommunikálni a LinkedInen is, mint egy B2C, vagyis közvetlenül a fogyasztókat célzó szervezet. De mindkettőnek van keresnivalója ezen a platformon is. Gondold át, kiket szeretnél elérni a LinkedInen, és válaszd a legmegfelelőbb módot ezen felhasználók megszólítására (ebben segít korábbi cikkünk is)!

Lehet, hogy versenytársaid már jelen vannak a LinkedInen? Egyre több magyar KKV ismeri fel az a platformban rejlő potenciális versenyelőnyt. Ezért ha te még nem szántál kellő energiát vállalkozásod jelenlétének felfuttatására, kezdd a fenti tippekkel, és gondold át, céged hogyan lehetne sikeresebb a LinkedInen is!