A B2B (business-to-business, vagyis vállalatok közötti) kommunikáció örök nehézsége, hogy a szakmai pontosságot nem írhatja felül a szórakoztatás.

Ennek eredményeképpen sokszor az önmagában is túlságosan száraz tartalom egy hitelesnek és komolynak gondolt, valójában azonban merev és sekély verbális tonalitással párosul. Különösen egy olyan felületen, ami a közösségi média legvonalasabbja, a tisztán szakmai kommunikációt facilitáló LinkedIn.

Ezzel a ténnyel úgy tűnik, hogy a platform fejlesztői is tisztában vannak, mert időről időre kiadnak egy hivatalos ajánlást azzal kapcsolatban, hogy mivel is lehet hatékonyan megragadni a szakmai figyelmet. Az idei, tizenhét oldalas prospektusban megtalálhatók azok a gyakorlati tanácsok és kulcsfontosságú elemek, melyek alkalmazása, illetve figyelembevétele hozzásegítheti a vállalatokat a LinkedIn által hüvelykstoppolónak titulált tartalom létrehozásában.

Az ingyenesen letölthető anyagot logikusan rögtön az idétlen műszó definíciójával publikálták: a kifejezés az olyan hírcsatornán található tartalomra vonatkozik, amely annyira figyelemfelkeltő, meghökkentő és érdekes, hogy a felhasználó, amint meglátja, abbahagyja a görgetést, hogy jobban megfigyelhesse. Az ilyen tartalom létrehozásához nincs biztos képlet. A jó kreatív anyag varázslat, amelyet kizárólag olyan alkotók képesek létrehozni, akik tehetségesek és pontosan értik a közönségüket.”

A célközönség beható ismerete mindig elementáris összetevője a sikeres marketingnek. Ebben ma már igen sok segítséget szolgáltatnak az elérhető analitikák, azonban ezek megértése és felhasználása önmagában csak arra elég, hogy biztos alapja legyen a leghatékonyabb, legkiemelkedőbb és legeredményesebb kampányok létrehozásának. A brosúrában található tippek viszont abban segítenek, hogy erre az alapra valóban vonzó és hatásos tartalmakat sikerüljön felépíteni. A LinkedIn elemzése szerint ehhez három attribútumnak kell megfelelnie: 

  • legyen annyira meghökkentő, hatásvadász, figyelemfelkeltő, hogy a felhasználó abbahagyja a görgetést és megálljon a hírfolyamon
  • legyen interaktív és követeljen is interakciót a felhasználótól
  • illetve legyen inspiráló, adjon valamit a felhasználónak, azaz legyen informatív és/vagy szórakoztató.

Az első kritériumnak evidens módon leginkább vizuális törekvésekkel sikerülhet megfelelni: egy hiányos vagy rosszul felépített arculat, valamint a túl általános, unalmas stockfotók sosem fognak megfelelő hatásfokkal rendelkezni. És ha a tartalom nem ragadja meg a néző tekintetét, akkor lényegében teljesen mindegy, hogy teljesíti-e a maradék két kritériumot, mivel senki nem fog eljutni odáig az anyag befogadásában, hogy ezt megítélje. Ebből a szempontból tehát ez a legfontosabb teljesítendő elvárás, de hosszú távon önmagában ez kevés a közönség megnyeréséhez.

Ebben segít az interaktivitás, amely prózaibb megfogalmazásban direkt kommunikációt, CTA-kat (call to action) és gombokat jelent, és egyrészt a valódi érzelmi kapcsolat, a kötődés kialakításának, másrészt pedig az eladásnak a legfontosabb eszköze. Az igazi vásárlói elkötelezettséget és megingathatatlan márkahűséget pedig a harmadik kritériumnak való megfelelés, azaz a minőségi és egyedi tartalom biztosítja. Ha tehát sikerül az adott közönség igényeinek megfelelően létrehozott minden tartalommal teljesíteni ezt a három kritériumot, azzal széles körű, stabil és lojális közönséget építhet magának bármelyik vállalkozás!