Az internetfogyasztási szokások változásának és a felhasználói igényeknek megfelelően a Facebook rendszeresen és folyamatosan bővíti a platformon elérhető hirdetési lehetőségeket és formátumokat.

A dinamikus hirdetések opciója már 2016 óta elérhető, azonban sok vállalkozás még most sem él a formátum által nyújtott lehetőségekkel – vagy ha igen, nem tudják kihasználni a benne rejlő potenciált.

Dinamikus konverzió

A dinamikus hirdetések segítségével a hirdetők releváns termékeket reklámozhatnak azoknak a vásárlóknak, akik webhelyükön vagy mobilalkalmazásukban böngésznek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vállalkozások a teljes termékkatalógusukat feltölthetik, és a dinamikus hirdetések okos algoritmusok mentén automatikusan a megfelelő termékeket jelenítik meg a megfelelő embereknek a megfelelő időben. Ez jelentheti azokat a felhasználókat, akik érdeklődést mutattak egy adott termék iránt – tehát megtekintették, kosárba tették, vagy akár más termékeket vásároltak adott webhelyen vagy mobilalkalmazásban.

A dinamikus hirdetésekkel a kiskereskedők és e-kereskedelmi vállalkozások alacsonyabb költség mellett növelhetik a konverziós rátájukat. Ez a hirdetési formátum különösen azoknak a hirdetőknek hasznos, akik több terméket vagy szolgáltatást nyújtanak ügyfeleik számára. A Facebook régi, több termékből álló Carousel Ads elnevezésű hirdetésformátuma 10 termékkép megjelenítésére alkalmas a termékekhez tartozó részletekkel. A dinamikus hirdetések ezzel szemben korlátlan terméklistát képesek kezelni, ez a formátum így alapvetően minden olyan hirdető számára hasznos eszközt biztosít, akik 10-nél több terméket vagy szolgáltatást kínálnak. Ezen felül a carousel hirdetésekkel ellentétben a dinamikus hirdetések lehetőséget nyújtanak arra, hogy az értékesítési csatorna meghatározott szakaszaiban, egyetlen képes hirdetés formájában jelenítsék meg a releváns termékeket az ügyfelek számára. Azaz a dinamikus hirdetések esetében a több termékből álló hirdetések adott közönség igényeinek és érdeklődésének függvényében változnak, tehát célzottabb (és ezáltal eredményesebb) hirdetést tesznek lehetővé.

Lépésről lépésre

A dinamikus hirdetések használatához nem kell sok: első lépésként telepíteni kell a Facebook pixel, valamint az SDK kiegészítőmodulokat. Előbbi a platform saját fejlesztésű analitikai eszköze, amellyel az elérni kívánt közönség paramétereit lehet meghatározni, valamint a hirdetések során nyert vásárlói adatok elemzésével további releváns információt kaphatunk a célközönségről. Utóbbi abban segít, hogy a felhasználók valóban olyan hirdetésekkel találkozzanak, amelyek egyrészt relevánsak számukra, másrészt vásárlásra ösztönöznek.

A második lépés a Business Manager fiók létrehozása, a harmadik és egyben utolsó, feltétlenül szükséges lépés pedig a termék- vagy szolgáltatáskatalógus feltöltése. Ez a lépés abban az esetben elhagyható, ha a hirdető Shopify vagy egyéb harmadik fél által biztosított értékesítési felületet használ, ugyanis ezeken keresztül a Facebook automatikusan engedélyezi a dinamikus hirdetések létrehozását.

A Facebook továbbá rendkívül hasznos hirdetési sablonokat is kínál, amelyek lehetővé teszik, hogy a hirdetéseket ne manuálisan kelljen létrehozni. Valójában erről a praktikus jellemzőjéről kapta a nevét a formátum: a feltöltött katalógusból az intelligens algoritmus a felhasználók webes vagy a mobilalkalmazásban végzett tevékenysége alapján dinamikusan illeszti össze a termékfotókat a hozzájuk tartozó információkkal, és ellenállhatatlan hirdetések formájában tárja őket a célközönség elé.

Ez a számok szintjén azt jelenti, hogy ha adott vállalkozás 200 terméket kínál, rendelkezik továbbá 4 vásárlásra ösztönző, erős üzenettel (CTA), valamit 4, az arculati színekkel egybevágó színösszeállítással, akkor máris 3200 olyan automatikusan előállított hirdetésről beszélünk, amelyeket a Facebook minden lényegi vásárlói paraméter függvényében a legjobb helyen, időben és formában jelenít meg az adott felhasználónak – érdemes tehát kipróbálni.