Új eszközökkel gazdagodnak azok a vállalatok, akik marketingmixükben YouTube-ot is használnak.

A videómegosztó platform új, jelenleg még tervezés alatt álló analitikai megoldásai segítenek megérteni, hogy melyek a legjobban működő videóformátumok, hogy ezek milyen közönséget vonzanak, valamint az új fejlesztés a hatékony címek megválasztásában is segítséget nyújthat.

Mi áll az újdonságok hátterében?

A hirdetői költésekért versenyző YouTube-ot már régebb óta szorongatja az egyre népszerűbbé váló TikTok. Bár a TikTokot valóban egyre többen használják, a platformon a monetizáció lehetőségei korlátozottak, vagyis a tartalomgyártók kevésbé tudnak anyagilag is profitálni az általuk feltöltött videókból, mint a YouTube-on. A nagy sztárok YouTube-on egyszerűen jobban keresnek ­– a videómegosztó új analitikai megoldásai pedig őket segítik.

Bár a YouTube 2022-es terveit meghatározó újdonságai elsősorban a tartalomgyártóknak kedveznek majd, a tanulságok minden, a YouTube-on is hirdető vállalat számára fontosak lehetnek, hiszen a jól működő tartalom hirdetésként is hatékonyabb lehet. Egyre több vállalat pedig nemcsak kifejezetten reklámokkal van jelen a YouTube-on, hanem valódi tartalomgyártással igyekszik elérni céljait.

Analitikai megoldások a jobb videókért

A YouTube február végén publikált egy videót, amiben a platform 2022-es terveiről beszélnek. Bár az itt tárgyalt újítások egyelőre fejlesztés alatt vannak, sokat elárulnak arról, milyen irányba tervezi formálni szolgáltatásait a YouTube.

Az újdonságok legnagyobb része összességében azt célozza, hogy a videókészítők pontosabb tanulságokat vonhassanak le az adatokból. Új analitikai megoldások segítenek felosztani a közönséget új és visszatérő nézőkre, és a tartalomgyártók könnyebben hozzáférhetnek majd ahhoz is, hogy milyen egyéb videóikat nézik meg a feliratkozók.

A jövőben a különböző videóformátumokat is jobban megkülönbözteti a platform, hozzáférést engedve az egyes típusok nézettségi adataihoz. A tartalomgyártók azt is könnyebben megérthetik majd, hogy a különböző videók közönsége különbözik-e, vagy van-e átfedés azok között.

A tartalomgyártók azt is egyszerűen láthatják, hogy mely videóik hozták a legtöbb új feliratkozót, vagyis, hogy milyen jellegű tartalmak alkalmasak leginkább a közönség bővítésére ­– ez utóbbi különösen fontos lehet a hirdetőknek. Ugyancsak hasznos, hogy a YouTube már pontosabb analitikai adatokkal szolgál a videókhoz csatolt termékekről is. Szintén a monetizációt segíti az a tervek között szereplő funkció is, amely által a tartalomgyártók egyszerűen áttekinthetik, melyik videóformátumok hozzák a legnagyobb bevételt számukra.  

A YouTube tartalomgyártóknak szánt Studio Appban is javítani fogják az analitikai funkciókat, így iOS és Android készülékekről is könnyebben elérhetőek lesznek a döntéshozatalt támogató adatok. A közzétett videóban a YouTube külön kiemelte, hogy várja a felhasználói visszajelzéseket, hiszen ezek alapján folyik a fejlesztés.

Végezetül: a YouTube új megoldásai, például a kulcsszóelemző funkció, abban is segíteni fogják a tartalomgyártókat, hogy megtalálják a legérdekesebb témákat, amikre az adott időszakban sokan keresnek a YouTube-on.

A YouTube új eszközei tehát minden, a YouTube-ra tartalmakat gyártó szereplőnek és a platformon hirdetőknek is hasznosak lesznek. Bár a felsorolt példák közül jelenleg még nem mindegyik elérhető, mind a YouTube 2022-es tervei között szerepelnek. Így idéntől már felhasználhatóak lesznek a hatékonyabb tartalmak készítéséhez, illetve a jövőbeni videók profitabilitásának növeléséhez.