Nincs frusztrálóbb annál, mint ha azt látod, hogy érdeklődők hada pakolja tele a kosarát a webshopodban – aztán távozik inkább vásárlás nélkül. Ezen segíthet az e-mail marketing okos használata, hogy a potenciális bevételből valódi pénz legyen!

Nem csak veled történik

Ha gyakran tapasztalod, hogy látogatóid egy része nem viszi végig a vásárlási folyamatot, tudd, hogy nem vagy egyedül. A SaleCycle egy 2018-as kutatása szerint a vásárlók 76,9%-a hagyja el a kosarát, vagyis követi azt a gyakorlatot, hogy minden neki tetsző terméket a kosárba helyez, majd inkább vásárlás nélkül távozik. Ez persze probléma, de egyben hatalmas lehetőséget is jelent neked – az ilyen félbehagyott vásárlások befejezését segítheti elő egy okosan felépített e-mail marketing stratégia!

Miért hagyják ott a kosarat a vásárlóid?

Kutatások szerint a kosárelhagyás (cart abandonment) leggyakoribb okai a következők:

  • Túl magas extra költségek (pl. házhozszállítás díja)
  • A vásárláshoz regisztráció szükséges (túlbonyolított vásárlási folyamat)
  • A vásárló csak nézelődött
  • Biztonsági problémák
  • Nem talált kuponkódot
  • Nem elérhető azonnali/gyors csomagküldés
  • A visszaküldés folyamata nem elég vásárlóbarát

A fentiek egy része ellen könnyen tehetsz, például azzal, hogy elgördíted az akadályokat a vásárlási folyamat útjából, vagy új házhozszállítási módokat is felkínálsz. Az az eset, amikor az érdeklődő csak nézelődik, viszont keményebb dió. Itt segíthet az e-mail marketing!

Hogyan használd az e-mail marketinget a vásárlók meghódítására?

Az Omnisend már hivatkozott kutatása szerint a kosárelhagyásra figyelmeztető e-maileket a látogatók 46,1%-a nyitja meg, 13,3%-uk pedig kattint is az abban foglalt linkekre. A kattintás pedig nagy lépés a siker felé: a kattintók 35%-a végül vásárol is. Ezért fontosak a kosárelhagyási levelek, nem mindegy azonban, hogyan csinálod. Lássuk a legfontosabb tippeket:

Sem túl sok, sem túl kevés: az első 2-3 emailt jóval nagyobb arányban nyitják meg a felhasználók, mint a továbbiakat – de szakértők szerint 4-5 levél az ideális. Ez a mennyiség még nem idegesítő, de maximalizálja a konverzió esélyét.

Időzítés: nem mindegy, mikor küldöd ki az emaileket. Legjobb, ha az első levelet a kosárelhagyást követő első órában ki is küldöd.

Mutasd meg a termékeket: emlékeztetőül mindenképpen érdemes az e-mailben képpel is megjeleníteni a vásárlót érdeklő termékeket (amiket a kosarába pakolt, majd ott hagyott).

Némi riogatás nem árt: olcsó trükk, de működik: ha felhívod a vásárlóid figyelmét arra, hogy vészesen fogynak a készletek az őket érdeklő termékekből, azzal sürgetheted a vásárlást. Nem érdemes azonban túl gyakran ehhez folyamodni, hogy ne tűnj hiteltelennek!

Következő lépés: talán kontraintuitív, de a vásárlás emlegetése a kosárelhagyási emailben nem a legjobb taktika. Kínálj fel vásárlóidnak egy egyértelmű és könnyen elérhető következő lépést, mint például: “Nézz bele a kosaradba” – ezzel anélkül vezetheted őket vissza a vásárlási felületre, hogy túl “nyomulós” lennél.

Egy jól átgondolt e-mail marketing stratégia segíthet vásárlásra bírni a lemorzsolódó látogatóid egy részét, így mindenképpen érdemes rászánni a szükséges időt és energiát. A fenti tanácsok segítenek elindulni ezen az úton, hogy ezáltal is növelhesd vállalkozásod bevételeit!