A nagy PDF dokumentumokat gyakran bogarászó felhasználók számára igazi megváltás az Adobe Acrobat új megoldása.
A februárban bejelentett mesterségesintelligencia-asszisztens szöveges kérdések megválaszolásával segít értelmezni és feldolgozni a hosszú dokumentumokat.
A megoldás alapvetően egy chatbot, melynek segítségével tulajdonképpen a “dokumentummal” beszélgethetünk: megkérhetjük az asszisztenst, hogy foglalja össze a PDF fájl lényegét, válaszoljon különféle kérdésekre a PDF tartalmával kapcsolatban, vagy ajánljon más forrásokat bizonyos vonatkozó témákban.
Az Adobe Acrobat asszisztensének használata sok időt takaríthat meg: egy hosszú jelentés kielemzése és lényeglátó e-mail formátumba öntése percek alatt összehozható vele, de akkor is hasznos lehet, ha egy konkrét információmorzsát keresünk egy bővebb dokumentumban. A chatbot jelenlegi verziójában máris képes arra, hogy releváns kérdéseket ajánljon a dokumentum tartalmával kapcsolatban, és össze is tudja foglalni a dokumentum tartalmát (akár e-mail, jelentés vagy prezentáció formájában). A felhasználó pedig bármikor ellenőrizheti is az AI-asszisztens munkáját, mivel a chatbot direkt linkekkel vezeti el az információt tartalmazó részekhez.
Az AI-asszisztens az Acrobat által ismert összes fájlformátumot kezelni tudja, vagyis például szöveges Word dokumentumokat és PowerPoint prezentációkat is könnyebben átfuthatunk a segítségével.
Az Adobe Acrobat AI-asszisztense fizetős szolgáltatás, amelyet a Standard (havi közel 13 dollár, vagyis valamivel kevesebb, mint 5000 Ft) és a Pro (közel 20 dollár, vagyis valamivel több, mint 7300 Ft) csomagra előfizető felhasználók vehetnek igénybe.