A mobiltelefonok hőskorában azok, akik kellően elhivatottak voltak, még aktatáska méretű készülékeket cipeltek magukkal.
Azóta nemcsak a technológia fejlődött sokat, de a mobiltelefonok is menő státuszszimbólummá váltak. A korai időkben ebben jelentős szerep jutott a filmeknek is: bizonyos hollywoodi produkciókban megjelenő modellekért hosszú sorok kígyóztak az üzletek előtt. Összegyűjtöttük a korai idők legmenőbb készülékeit!
James Bond telefonja: Sony Ericsson K800i
Mi más is lehetne legelső ezen a listán, ha nem a hűvös eleganciájával a lábáról mindenkit ledöntő James Bond telefonja – illetve telefonjai, hiszen a Sony Ericsson régóta szállítja a készülékeket a Bond-filmekhez. Az 1997-ben megjelent A holnap markában Sony Ericssonja után a 2006-os Casino Royale című filmben Daniel Craig egy azóta legendássá vált K800i-vel villogott. Nem mondhatnánk, hogy a Sony Ericsson rossz lóra tett volna a Bond-filmek felkarolásával: már a film megjelenésének évében 3.1 millió angol fonttal nőttek a cég eladásai, de még a következő évben is 1.6 milliós növekedésről számoltak be.
Forrás: JamesBondLifestyle.com
Neo Nokia 8110-ese a Mátrixból
Sokak számára akkor vált először a vágy tárgyává egy mobiltelefon, mikor a legendás Mátrix című filmben Neo először csúsztatta le a Nokia 8110-es fedlapját. A mobil nem csak Keanu Reeves kezében volt menő: annak idején a Nokia egyik csúcsmodellje volt, ami több, mint 700 fontot (vagyis mai árfolyamon 320.000 forintot) kóstált. A filmes megjelenés és az eladások közti összefüggés itt is magáért beszél: a Mátrix 1999. június 11-én jelent meg, a Nokia pedig már a következő évben 26,5 milliárd fontot keresett. Ez nagyjából 35%-kal, vagyis 9,5 milliárd fonttal több, mint az előző év forgalma!
Forrás: Whatgadget
Az ördög Pradát visel – és Motorola mobillal menőzik
A Meryl Streep és Anne Hathaway főszereplésével itthon is népszerűvé vált Az ördög Pradát visel az első, de nem az egyetlen film, amelyben a Motorola Razr feltűnt. A kivételesen jól eltalált dizájnnal piacra dobott telefon később több produkcióban is megjelent, például a Bor, mámor, Provence-ban vagy a Szökés című sorozatban. A divatikonok elismerése az eladásoknak is jót tett: Az ördög Pradát visel 2006-os megjelenése után a Motorola eladásai 42%-kal (!) ugrottak meg.
Forrás: ProductPlacementBlog