Mára szinte közhelynek számít, hogy a legkisebb KKV-k számára is kulcsfontosságú a közösségimédia-felületek szakszerű használata a marketingben.
A legtöbben ezt saját bőrükön tapasztalják, ha a legnépszerűbb platformokra fordított minden percnyi energia vagy hirdetési forintjuk megtérül. Hazánkban a legnépszerűbb platform továbbra is a Facebook, az ünnepi időszak pedig az év legnagyobb forgalmú időszaka, ezért érdemes kiemelten felkészülni a szezonra!
Nézd át vállalkozásod Facebook-oldalát
Talán nem is kéne külön említeni, de minden itt kezdődik: ahhoz, hogy vállalkozásodat megtalálják a célcsoport tagjai, megfelelően ki kell töltened annak profilját. A Facebook ezen adatok alapján kínálja majd posztjaid és hirdetéseid a megfelelő közönségnek. Fordíts tehát kellő figyelmet rá, hogy a vállalkozásodról szóló részt maradéktalanul kitöltsd, illetve az ott szereplő adatok pontosak és frissek legyenek. Szerepeljen ott, hogy mivel foglalkozik vállalkozásod, de a cím és a nyitvatartási idő megjelenítése is fontos.
Megfelelő időzítés
Egyébként sem jó ötlet, de az ünnepi szezonnak végképp kockázatos terv nélkül nekivágni. A munkával töltött idő mellett ilyenkor besűrűsödnek a családi programok és egyéb teendők is, így megnő a hibák lehetősége. Ezért fontos, hogy már jó időben gondold át, mit és mikor szeretnél megtenni, hogy az ünnepi marketingstratégiád végig terv szerint haladjon. Sőt, ha használsz közösségimédia-kezelő eszközöket, bizonyos hirdetéseket és posztokat előre be is időzíthetsz. A karácsonyi kampány legkorábban október végén, november elején induljon, de november közepe-végén sem késtél még le semmiről.
A hirdetéseket, akciókat és egyéb kezdeményezéseket úgy érdemes időzítened, hogy az ajándékozási szezonra készülő vásárlók még időben értesüljenek ezekről. A karácsonyi előtti utolsó pillanatos rohamban felértékelődnek a szállításhoz kötődő könnyítések: ha webshopot üzemeltetsz, kínálj extra gyors vagy ingyenes kiszállítást a kevésbé rutinos ajándékozóknak, és minden esetben jelezd egyértelműen, mikorra várható a szállítás! Ha pedig fizikai üzlettel is rendelkezel, a karácsonyi előtti utolsó napokban érdemes meghosszabbított nyitvatartással segítened az ajándék után rohangálókat, és erre egy rögzített (pinned) posztban és felhívnod a figyelmet.
Tartsd szemmel a versenytársakat
Az ünnepi szezon mindenkinek fontos, ilyenkor a szokásosnál is kiélezettebb verseny folyik. Figyeld meg, versenytársaid hogyan használják ki ezt az értékes időszakot, és vond le a megfelelő következtetéseket. A Facebook Ads Manager hirdetéskezelőjében a Benchmarking szekció segíti a versenytársak marketingtevékenységének követését, de egyszerű kézi kereséssel is érdemes meglátogatni ezen vállalkozások oldalait. Az olyan platformok segítségével, mint a BuzzSumo, kiderítheted, hogy versenytársaid milyen posztokkal aratnak sikert. Érdemes ezeket az adatokat szisztematikusan, egy erre a célra felépített táblázatban gyűjteni, és alaposan elemezni!
Vizualitás, vizualitás, vizualitás
Örök mantra, hogy a vizuális, és különösképpen a videós tartalom jól működik a közösségi médiában. Ne hagyd veszni a lehetőséget, a karácsonyi szezon ugyanis különösen alkalmas arra, hogy ünneplőbe öltöztesd vállalkozásod profilját! Előre készítsd be a szükséges képeket, és igyekezz többféle vizuális mószerrel megjeleníteni karácsonyi ajánlataidat.
A videós tartalmak közzétételéhez érdemes kihasználni a Facebook Reels nevű újdonságát is.
Persze egy poszt nem csak a vonatkozó képből áll, így tartsd szem előtt, hogy Facebookon a legideálisabb szöveghossz nagyjából 25-55 karakter között van. A 80 karakternél hosszabb posztokat bizonyos esetekben nem jelenítik meg teljesen a mobil eszközök. A gyakoriság is kérdés lehet, de amiatt ne aggódj, hogy esetleg túl sokat posztolnál: ezt ugyanis kezeli a Facebook algoritmus. A napi egy poszt egyébként is az arany középút, ami még viszonylag könnyen teljesíthető és a kellő forgalmat is képes behozni. Vizuális vagy sem, a legújabb információk szerint a legideálisabb idő a posztok kihelyezésére meglepő módon a hajnali 3 óra, hétfőtől péntekig – ez szintén könnyebben tartható, ha nem kézzel, hanem egy erre szolgáló szolgáltatást igénybe véve időzíted a posztokat.
+1: Jótékonykodás és az ünnepi pillanatok megosztása
Ilyenkor érdemes közzétenni olyan pillanatokat is, amik segítenek követőidnek kapcsolódni vállalkozásodhoz. Ha ilyenkor karácsonyi bulit tart a csapat, nyugodtan tegyél közzé egy erről készült képet, ezzel is kellemes ünnepeket kívánva követőidnek! Ha pedig a kollegákkal együtt karácsonyi jótékonykodást terveztek, az erről készült képeket, esetleg videókat is nyugodtan felhasználhatod a Facebookon.