Az Instagram nem csak a vizuálisan megszólítható fogyasztók, de a rájuk célzó vállalatok körében is óriási népszerűségnek örvend.
A képmegosztásra alapuló közösségi platform egyre több KKV és nagyvállalat marketingeszköztárának része. A platform ‘Stories’ (Történetek) funkciója kevésbé széles körben használt, pedig megfelelően alkalmazva hatásos eszköz – lássuk, hogy hozhatod ki belőle a legtöbbet vállalkozásod számára!
Instagram kis- és középvállalkozásoknak
Az Instagram óriási, jelenleg kb. 1 milliárd főt számláló felhasználói bázisa önmagában is elég vonzerőt jelent. De egy vállalkozás számára még ennél is fontosabb, hogy az Instagramot használók 90%-a követi legalább egy vállalkozás profilját! Nagyjából felük pedig jobban érdeklődik azon márkák iránt, akik jelen vannak az Instagramon.
Mi is írtunk már arról, hogy a platform nem hiányozhat vállalkozásod eszköztárából, ha vizuálisan jól megjeleníthető termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz, és adtunk is pár tippet, hogyan érdemes használnod az Instagramot.
Fókuszáljunk ma az Instagram egyik népszerű funkciójára, a Stories-ra!
Story-k az Instagramon
A Stories (Történetek) 2016 augusztusában debütált az Instagramon, és sikerét mi sem jelzi jobban, mint hogy a platform anyavállalata, a Meta már a Facebookra is átemelte a funkciót. A “sztorik” lényege, hogy a profilodra posztolt és ott később is elérhető tartalmakkal szemben ezek csak 24 órán keresztül “élnek”, utána eltűnnek a profilról. Világos, hogy ennek megfelelően máshogy is érdemes használni őket, mint a hagyományos posztokat – de mi a különbség, és hogyan hozhatod ki a legtöbbet belőlük?
1) Story vs poszt
Gyakran már annak eldöntése is fejtörést okoz, hogy miből legyen sima poszt, és miből Story. A válasz egészen egyszerű: mivel a posztok később is elérhetőek maradnak, olyasmit érdemes ezen hagyományos módon megosztani, ami a jövőben is hasznos lehet követőid, illetve új látogatóid számára. Az “egyéb” kategóriájú, jópofa, akár lazább tartalmaknak pedig Story-ként biztosíthatsz helyet.
Ha például ékszerüzleted van, fontos, hogy akárki is téved el profilodra, azonnal láthassa, milyen gyűrűket és nyakláncokat kínálsz. Készíts szépen fotózott, esetleg utómunkával is szerkesztett képeket – ezek lesznek a posztok. Egy Storyban pedig megjelenítheted például a fotózás színfalak mögötti pillanatait, az elkészült képhez vezető rögös utat. De megörökítheted akár a következő, csillogó ékszerszállítmány beérkezését is. Egy Instagram Story nyugodtan lehet kevéssé direkten releváns, informális színfolt egy hagyományos poszthoz képest. De egy Story jó felület az időszakos akciók meghirdetésére is – hiszen rövidesen úgyis eltűnik profilodról.
2) Matricák, GIFek és egyéb színes elemek
Az Instagram rengeteg féle matricát kínál, amikkel tovább színesítheted a Story-dat, és kihangsúlyozhatod az üzenetedet. Okosan használva a matricák segíthetnek például egy akció időtartamának feltüntetésére, de meg is jelölhetsz egy másik felhasználót, és akár kérdéseket is feltehetsz követőidnek. Barátkozz meg a matricákkal és használd őket bátran, hogy üzeneteid kitűnjenek a tömegből! Hasonló célt szolgálhatnak a vicces GIFek is, amennyiben azok megférnek vállalkozásod jellegével vagy márkád “személyiségével”.
3) Fotók és videók a Storykban
Egy Instagram Storyban képeket és videókat egyaránt megoszthatsz. Emlékezz, hogy a változatosság gyönyörködtet: érdemes kihasználni mindkét lehetőséget, és váltogatni a Story-ként megosztott tartalmak típusát.
Az Instagram-felhasználók az app felépítése miatt először a Story-kat fogják átgörgetni, ezért fontos, hogy itt mindig friss tartalmakkal köszöntsd követőidet. Ha ezt fotókkal könnyebb megtenned, meg is van a válasz: gyakrabban fogsz képek formájában “sztorizni”. Ha viszont erősséged a videó, ne fogd vissza magad, hiszen (mint általában) a videós tartalmak itt is hasítanak.
4) Futtass szavazásokat!
A Story-k egyik nagy előnye, hogy segítségükkel interakcióba is léphetsz követőiddel. A pollok, vagyis szavazások használatával feltehetsz egy egyszerű kérdést, amire a profilodat böngésző Instagram-felhasználóktól vársz választ. A korábbi ékszerüzletes példánál maradva: “Szerintetek ehhez a ruhához melyik gyűrű megy jobban?”. Ez segíthet élő kapcsolatot kialakítani követőiddel, aminek következtében ők is jobban fognak emlékezni vállalkozásodra.
+1) Őrizd meg a sztorikat!
Bár a Story-k lényege, hogy egy nap múlva eltűnnek, azok kiemelésével (Highlight) megőrizheted őket egészen addig, amíg úgy nem döntesz, hogy végleg leveszed őket a profilról. Így a különösen sikeres vagy később is releváns Story-k hatása nem korlátozódik arra az egy napra!