2010-es indulása óta az Instagram a vizuális típusú felhasználók hatalmas kedvence lett. A kép- és videómegosztásra épülő alkalmazás köré hamar jelentős közösség épült.

Mára legalább annyira tekinthető közösségimédia-hálózatnak, mint képmegosztónak – ezt belátva a Facebook már igen korán, 2012-ben felvásárolta a céget.

Az Instagram egyre több KKV marketingtevékenységében kap főszerepet, ami nem is csoda: felhasználóinak száma itthon is rendületlenül nő, ráadásul nagyon jól használható a fiatalabb (18-24, illetve 25-34 év közötti) korosztály elérésére. Ha tehát üzleti tevékenységed vizuálisan jól megragadható és célcsoportodnak tekinted a fiatalabb internetnethasználókat, az Instagramot sikerrel használhatod. De hogyan érdemes közönséget építeni ezen a képalapú platformon?

Platform és közösség

Mivel közösségimédia-platformról beszélünk, az Instagram felhasználói is értékelik, ha közösségként kezeled őket. Az Instagramon jelenlévők nemcsak arra vágynak, hogy új dolgokat fedezzenek fel és szép képeket nézegessenek, de szeretnék kifejezni gondolataikat és véleményüket is. Így pedig valódi közösség szerveződhet a hasonló érdeklődésű emberekből.

Ha pedig sikerül közösséget toboroznod márkád vagy vállalkozásod köré, az máris fél siker: posztjaid megosztásával követőid is hozzájárulhatnak márkaismertséged, és végső soron bevételed növeléséhez. Hogy segítsen előbbre jutni ebben a folyamatban, 2021 év végén az Instagram maga osztott meg 3 tuti tippet az Oh Lolly Day nevű írószermárka alapítója, Lolly Hu tolmácsolásában.

Az Instagram 3 tippje KKV-knak

1) Egy kisvállalkozás állandó növekedésben van. Oszd meg ezt az élményt követőiddel!

Közönséged értékelni fogja, ha nem csak termékeidről, de a színfalak mögötti történésekről, akár némileg személyes eseményekről is tudósítasz Instagram posztjaidban. Így alakulhat ki valódi kapocs követőid és vállalkozásod között!

2) Készíts sorozatokat, amiknek a közönséged a részese lehet! Használj hashtageket, hogy könnyebben kialakuljon a párbeszéd.

Bár ‘követőkként’ hivatkozunk rájuk, az Instagram-oldalad iránt érdeklődők valójában ennél sokkal többet jelenthetnek a vállalkozásod számára: közösséget formálhatsz belőlük. A kialakult  közösség tagjait pedig még szorosabban magadhoz kötheted azáltal, ha bevonod őket céged történetébe. Szólítsd meg őket, és okosan megválasztott #hashtagekkel érd el, hogy minél többen beszálljanak a beszélgetésbe.

3) Gyárts élményeket! Készíts gifeket vagy filtereket, amiket közönséged tagjai használhatnak és megoszthatnak.

Ez a tipp újfent csak az interakcióról szól: a siker kulcsa, hogy lehetővé tedd követőidnek, hogy kölcsönös kapcsolatot alakítsanak ki márkáddal vagy vállalkozásoddal. Erre remek eszközök az általad készített gifek vagy filterek. A gifek a mozgóképes mémek megfelelői, pár magyar példát itt találhatsz. A filterek pedig olyan szűrők, amiket a felhasználók a saját képeikre helyezhetnek. Ezek használatával nemcsak az önkifejezést támogatod: követőid azt is barátaik tudtára adhatják, hogy azonosulnak a márkáddal vagy a vállalkozásod által képviselt értékekkel!