Renfer Péter negyvenes éveiben járó sikeres cégvezető, akitől már csak azért is érdemes elcsenni néhány tippet ahhoz, hogyan őrizzük meg az egyensúlyt a vállalkozásunkban, mert saját bevallása szerint ő már elérte azt, hogy azzal foglalkozhat, amit igazán szeret: a hivatása a szenvedélye is.
- Ha el kell mesélned néhány mondatban, mivel is foglalkozol, hogyan foglalod össze? Mi a sztori a névjegykártya mögött, amin az áll, a Nordconn ügyvezetője?
- A Nordconn egy HR tanácsadó cég. Az a célunk, hogy ebben a súlyos munkaerőhiánnyal nehezített világban a cégek jobban tudjanak toborozni ehhez ma szervezettségre, vonzóságra és digitális megoldásokra van szükség. A vállalatok cégvezetőit, HR és IT vezetőit vonjuk be a munkába. Amikor végeztünk, a cégeknél egy stresszmentesebb, felkészültebb, könnyebb időszak veszi kezdetét. Gyorsítjuk es olcsóbbá tesszük a toborzást, a kezdeti betanulási szakaszt, javítjuk a delegálást és a válságálló működést. Ma ez kell a legtöbb cégnek. Mi mindig is azzal foglalkoztunk, hogy kevesebb munkával több eredményt érjünk el, erre tanítunk meg másokat is.
- Mi a te feladatod a cégnél?
- 40 felett a legfontosabb számomra, hogy visszaadjak valamit abból a tudásból és hozzáállásból, amit nekem is adtak a számomra fontos vezetőim. Éppen ezért azt tartom a legfontosabb szerepemnek, hogy a kollégáimnak, a diákjaimnak a METU-n, és a gyerekeimnek a családomban átadjam mindazt, amit én már elsajátítottam, megtapasztaltam. A cégnél a munkaidőm felét a mentoring teszi ki. Talán ennek is köszönhető, hogy úgy érzem, hogy most vagyok a karrierem csúcsán, mert egy abszolút top csapattal dolgozhatok együtt. Elmondhatom, hogy nálam már megvalósult az, ami sokak számára vágyott cél: a munkám egyben a szenvedélyem is.
- Biztosan gyakran kerülsz olyan döntési helyzetbe, amikor választanod kell különböző opciók közül. Mi alapján mérlegelsz?
- Minden nap tele vagyunk döntési helyzetekkel, akár olyan egyszerűnek tűnőkkel is, minthogy milyen feladatot vegyünk előre, kit hívjunk vissza. Az én tapasztalatom az, hogy amikor valami komoly baj történik, akkor egyből a helyükre kerülnek a prioritások. Például amikor egyszer kórházba kényszerültem, csak napi 20 percet szánhattam munkára, mégis azt vettem észre, hogy az is lehet hatékony, mert hirtelen világosabb lett, minek kell előre kerülnie. Ezt a mintázatot érdemes követni a hétköznapokban is.
- Cégvezetőként különösen fontos lehet, hogy ügyelj az egyensúlyra – már csak azért is, hogy jó példával járj elő a csapatod előtt. Mennyire nehéz feladat számodra a testi-lelki egyensúly megteremtése?
- Sokszor olyan közel kerül egymáshoz a munka és a magánélet, hogy szinte lehetetlen elválasztani a kettőt egymástól. Az volt az álmom ugyanis, hogy egyszer legyen egy olyan csapatom, amelyikben a tagok régi ügyfelekből, ismerősökből, barátokból állnak össze – ez az álom megvalósult. Ennek felmerül az a hátránya is, hogy összemosódik a két terület, munka és magánélet, nem lehet éles határokat húzni.
- Ha három dolgot kellene megnevezned, hogy mi segít elérni az egyensúlyi állapotot, miket mondanál?
- Fontos, hogy időben le tudjuk csukni a laptopot, legyenek meg a keretei és határai a munkaidőnek. Azt is lényegesnek tartom, hogy meg tudjam tanítani másoknak, hogy meglássanak dolgokban lehetőségeket. Én rettentően megoldásfókuszú vagyok, ezért ha valaki magyarázkodással kezdi nálam, nehéz dolga lesz velem. Harmadikként azt említeném, mint egyensúly-megteremtő tényezőt, hogy tudni kell mindig segíteni, a kollégák számára támogatóként rendelkezésére állni.
- Az időgazdálkodás nem okoz problémát?
- Nincs már ezzel gondom. Nem mondom, hogy nem volt, de már nincs. Nincs az az érzésem, hogy vállalkozóként a saját magam rabszolgája lennék, megfulladnék a teendőktől. Folyamatosan foglalkozunk a cégnél az utódlás kérdésével, hogy ki vehet át feladatokat, így könnyebben delegálhatok, marad kapacitásom más dolgokra is.
- Hogyan találod meg az egyensúlyt a munkád és a magánéleted között?
- Egyszerű szabályom alakult ki erre: ha otthon vagyok, akkor nehezebben szánom rá magam egész napos munkára. A családom, a kert, a lakás előrébb kerülnek az otthon töltött időben. A home office nálam pont ezért nem is működik. A máshová telepített iroda bevált, de ha otthon vagyok, akkor nem tudok eléggé a munkára koncentrálni. Olykor még így is hiányérzetem támad, hogy nem töltök elég időt a családommal, mert elragadnak a hivatalos ügyek.
- Egyensúlyról beszélgettünk a Yettel blogjában – hogyan tudod összekapcsolni ezt a fogalmat a Yettellel?
- Számomra a mobiltelefon és az adatforgalom alapinfrastruktúra, olyan alapvető elem, mint az, hogy a víz folyik a csapból. Amikor feltűnik, hogy ezekre szükség van, akkor már valami probléma történik éppen. Az a jó, ha észrevétlenül van jelen a szolgáltatás. Legyen adottság, hogy a mobilom kicsörög, mikor hívnak, legyen természetes, hogy az adatkapcsolat is rendjén működik. A Yettel ügyfeleként pont így érzem, hogy nem veteti észre magát a szolgáltatás, mert természetes, hogy megfelelően működik. Megbízható, elérhető, amikor szükségem van rá. És így fel sem merül, hogy amiatt stresszeljek, hogy elment a net, vagy nem használható a mobilhálózat.