Ma már nem kell külön kihangsúlyozni, hogy milyen fontos vállalkozásod digitális jelenléte.
Céged ismertségét, de sok esetben forgalmát és bevételét is nagyban befolyásolja a weboldaladra látogatók száma. Bár sokan ma is azt hiszik, ez csak szerencse kérdése, valójában nagyon is sokat tehetsz azért, hogy vállalkozásod weboldalát megtalálják a potenciális vásárlók! Az inbound marketing, vagyis “bevonzó” marketing alaplépéseinek elsajátítása a te vállalkozásod internetes jelenlétét is sikeresebbé teheti.
A webforgalom növelésének tudománya nem valamiféle kuruzslás – épp ellenkezőleg: kipróbált, működő stratégiák segítenek több látogatót vonzani vállalkozásod digitális felületeire. Lássunk pár alapvető tanácsot, amelyek megfogadásával biztosíthatod, hogy az interneten is megtaláljanak lehetséges vásárlóid.
Weboldal-optimalizálás (SEO)
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás (search engine optimiztation) ugyan ismert koncepció, de sokan még ma is valamiféle száraz technikai bűvészkedésnek gondolják. Számukra jó hír, hogy a keresőmotorok, például a Google magas fejlettsége a SEO-t is jelentősen leegyszerűsíti. Amikor weboldalunkat optimalizáljuk, valójában nem a keresőalgoritmusok, hanem elsősorban látogatóink érdekeit kell szem előtt tartanunk. Hogy ez mit is jelent a gyakorlatban?
Egy jó weboldal tervezésekor először azt gondold végig, kik fognak ellátogatni vállalkozásod weboldalára és mit keresnek majd ott? Milyen témákban keresnek segítséget és hogy tudod a legjobban megadni nekik ezt a segítséget? Mit tehetsz azért, hogy a szolgáltatásaid vagy termékeid iránt érdeklődők a lehető leghatékonyabban eljussanak oda, ami őket érdekli? Ha ezen megfontolások mentén alakítod ki céged honlapját, az garantáltan a keresőalgoritmusoknak is “tetszeni fog”.
Használd a megfelelő kulcsszavakat
A tartalomgyártás, vagyis a weboldal feltöltése minőségi tartalommal az internetes jelenlét sarkalatos pontja. Tény, hogy a jó tartalom előállítása időigényes munka, de a bevonzott látogatókkal megtérül a befektetett energia – feltéve, hogy a megfelelő kulcsszavakat használod. Fordíts elég időt arra, hogy jó minőségű, az érdeklődőknek valóban hasznos weboldalt és blogcikkeket gyárts. Jó stratégia, ha érdeklődési körök szerint csoportosítva tervezed meg a létrehozandó tartalmakat, így később már “csak” meg kell írnod őket. Ez utóbbit pedig legjobb, ha rendszeresen teszed, és gyakran publikálsz új cikkeket: a keresőmotorok értékelik az aktivitást.
Ma már nem szükséges a “régi szép idők” gyakorlata szerint unalomig ismételt kulcsszavakkal teletűzdelni weboldalad szövegét, de fontos, hogy a keresőmotorok egyértelműen “megértsék”, hogy miről is szól a honlapod. Mik azok a kifejezések, amikre keresve eljutnak hozzád látogatóid? Készíts minél több, magas minőségű, valós kérdéseket segítőkészen megválaszoló tartalmat ezen kulcsszavak mentén. Ha az érdeklődők látják, hogy megkaphatják, amit keresnek, nagyobb arányban kattintanak majd át weblapodra!
Kognitív gördülékenység
Egy egyszerű példa: ha egy ingatlan vásárlásához keresel ügyvédet Budapesten, első lépésként beírod a Google-be, hogy “ingatlanos ügyvéd Budapest”. Álljunk is meg itt egy pillanatra! Mit gondolsz, milyen weboldalakat fogsz így találni? Nagy biztonsággal tippelhetünk rá, hogy nem unikornisokkal díszített, neonzöld, forgó-villogó feliratok fogják elmagyarázni az ügyvéd szerepét a folyamatban – valószínűbb, hogy egyszerű, átlátható honlapkép és tárgyilagos mondatok várnak majd. Ha olyan oldalra jutsz, amit elképzelsz, máris kialakul a jobb híján “kognitív gördülékenységnek” nevezett jelenség, és nagyobb lesz a bizalmad a weboldal iránt.
Hogy ez mit jelent a vállalkozásodra nézve? Akármivel is foglalkozik a céged, gondold végig, milyen kép él egy ilyen vállalkozásról a potenciális vásárlók fejében és igyekezd ehhez a képhez igazodva kialakítani weboldalad. Persze ezt is könnyebb mondani, mint a gyakorlatban megvalósítani, de egy trükk sokat segíthet: egyszerűen kérd ki látogatóid, vásárlóid véleményét, hogy kiderüljön, mit várnak weboldaladtól!
Használd ki a közösségi médiát
Végül egy jó trükk: ha nehezen azonosítasz új témákat vagy kulcsszavakat, nézz fel a közösségi oldalakra! A potenciális vásárlóid által frekventált csoportokban, de akár saját vállalkozásod közösségi média oldalán is kialakulhatnak olyan beszélgetések, amik segítenek megérteni a vásárlói igényeket. Monitorozd folyamatosan a közösségi felületeket, hogy naprakész információid legyenek arról, milyen kérdésekben keresnek segítséget azok, akik később vásárlóiddá válhatnak. Következtetéseid alapján alakítsd a készülő tartalmakat, hogy azok a megfelelő közönséget vonzzák be – vagyis azokat, akik a te vállalkozásod szolgáltatásait vagy termékeit keresik!