A Google már 2021 óta kínál gépi tanulással, automatikusan optimalizált hirdetéseket Performance Max néven. A hírek szerint most generatív elemmel bővülhetnek a high-tech kampányok, így már a hirdetések szövegét sem kell megírnunk.

Mit tudnak a Google Performance Max hirdetési kampányok?

A Google 2021 novemberében mutatta be a Performance Max kampányok rendszerét. Az új megoldás előre megadott elemekből több formátumban is képes reklámokat gyártani, majd azokat a hirdetők céljainak leginkább megfelelő módon megjeleníteni a megcélzott felhasználók előtt. 

A hirdetésekhez szükséges kreatív anyagokat (képek, videók, hirdetésszövegek, logók stb.) nekünk kell szállítanunk, de a kampányok optimalizációját teljes mértékben a gépre bízhatjuk. A megadott elemekből a rendszer automatikusan összeállítja a leghatékonyabb hirdetéseket az adott hirdetési csatornára (pl. YouTube, Maps, grafikus hirdetések stb.).

A Performance Max alapvetően célvezérelt kampánymenedzsmentet jelent. Hirdetőként mi állíthatjuk be, milyen célokat szeretnénk elérni (például a fizikai boltunk forgalmát szeretnénk növelni, vagy épp az online megrendeléseket feljebb tornászni). A rendszer ehhez igazítva alakítja ki a hirdetéseket, majd szolgálja fel azokat a Google csatornáin, köztük a hagyományos keresőben, a YouTube-on, de akár a Gmail vagy a Maps applikációkban is.

Azért, hogy a gépi tanuláson alapuló automata rendszer a lehető leghatékonyabban tudja megjeleníteni hirdetéseinket, a Performance Max kampányok egy okos licitmegoldást (Smart Bidding) alkalmaznak. A Google mesterséges intelligenciával segíti a büdzsé legoptimálisabb elköltését, a megfelelő közönség kiválasztását. Egy 2023 novemberi bejelentés értelmében pedig már a képek szerkesztését is AI támogatja (ahogy az lenni szokott, az újítás fokozatosan érkezik meg minden felhasználóhoz).

A Gemini is beköltözik a Performance Max hirdetésekbe

Mostantól pedig már csatasorba állíthatjuk a Google LLM-jét is (large language model, vagyis nagy nyelvi modell – a köznyelvben ma leginkább az efféle szöveges, generatív megoldásokra hivatkozunk AI-ként vagy mesterséges intelligenciaként, bár a technológia ennél jóval sokrétűbb). A Gemini a Google válasza az OpenAI ChatGPT-jére vagy a Meta Llama nevű generatív AI megoldására. A korábban Bardként ismert Gemini chatbotját bármelyik Google felhasználó kipróbálhatja, így előre meggyőződhetünk annak képességeiről. 

A Gemini egy verziója pedig nemsokára még több munka terhét veheti le a hirdetők válláról. Amint az újítás eljut minden felhasználóhoz, már a Performance Max hirdetések létrehozásához is igénybe vehetjük a Gemini segítségét, vagyis már a hirdetések szövegét sem nekünk kell megírnunk. 

Amint a Google frissíti képgeneráló modelljeit a legújabb Imagen 2 verzióra, már képeket is generálhatunk hirdetéseinkhez. Jól működő hirdetési képeinkből több verziót is generálhatunk az AI segítségével, sőt, a rendszer maga kínálhat majd fel automatikusan létrehozott képeket, akár a korábbiak alapján. A generált képeket természetesen mindig megnézhetjük, mielőtt “éles” hirdetésekben használná azokat a rendszer. A Google megoldása nem engedi nevesített szereplők (például hírességek) képének használatát.

Azoknak, akik lemaradtak volna a videós AI-robbanásról, ajánljuk korábbi cikkünket a témában. A többi olvasó pedig vélhetően meg sem fog lepődni rajta, hogy a Google új megoldásával akár videókat is létrehozhatunk, így szinte a nulláról indíthatunk videós hirdetési kampányokat.

A Google a hirdetések hatékonyságának mérésében is segítséget kínál a Performance Max kampányok használatakor. Az Ad Strength mutató valós időben biztosít visszajelzést arról, hogy hirdetéseink mennyire “erősek”, vagyis elég sokfélék és relevánsak-e.

Összességében a Google újítása az AI-robbanás következő mérföldköve lehet a hirdetők számára: segítségével teljesítményre optimalizált, hiperhatékony Performance Max kampányokat gyárthatunk le szinte a “nulláról”. A generatív mesterséges intelligenciával felturbózott hirdetések létrehozása nagyon egyszerű: weboldalunk címének megadásával az AI máris kitölti az új kampányhoz tartozó legfontosabb adatokat. A mesterséges intelligencia automatikusan megírja termékünk vagy szolgáltatásunk leírását, legyártja a hirdetések címét és szövegét, és képeket is ajánl a hirdetések mellé az összes szükséges méretben.