Új funkciók a Spotify-on

A Spotify zenei streamingszolgáltató nem igényel bemutatást: az elmúlt pár évben világszerte a zenehallgatás szinonimája és egyik meghatározó platformja lett 517 millió felhasználó számára. A platform most nagyívű átalakításokat jelentett be, melyek keretében egyre több vizuális tartalom érkezik a Spotify-ra, ami ezzel a TikTok, az Instagram, és a YouTube nyomdokaiba lép.

Több kép és videó a Spotify-on

A Spotify az kezdetek óta zenei streamingszolgáltatóként határozta meg magát – ez azonban most változni látszik. Általános trend, hogy a közösségi platformok egyre inkább a vizualitásra és a (mozgó)képi tartalomra építenek. Ez indokolhatja korábban a YouTube, a közelmúltban pedig TikTok elsöprő sikerét is. A TikTok felfutása pedig mára a Metát is lépéskényszerbe hozta: a Facebookon és az Instagramon is jóval több videós tartalommal találkozhatunk ma, mint pár éve. Ezt a receptet követi a Spotify is a most közölt újításokkal.

A Spotify Stream On nevű eseményén bejelentette, hogy minden eddiginél jobban fókuszál majd a vizualitásra. Eddig is elérhető volt a Canvas nevű szolgáltatása, melynek keretében a felhasználók rövid videókat láthattak némelyik népszerű előadó dalainál. A jövőben azonban nem csak a dalok, hanem a podcastok és a műsorok is vizuálisabbá válnak, egyre több videós tartalom kerül fel majd a Spotify-ra, és például a podcastok videós felvételeit is megnézhetjük majd.

A platform ráadásul az applikáció nyitóképernyőjének újratervezésével is megtámogatja az új irányvonalat. A Spotify így nemsokára a TikTokhoz hasonlóan egy vertikális feedet mutat majd a felhasználónak, aki le- és felfelé görgetéssel navigálhat majd a videós tartalmak között. Zenék esetében itt a dalokhoz tartozó videóklip-részletek indulnak majd el automatikusan, míg a podcastoknál a videós felvételeket nézhetjük majd meg.

Forrás: Spotify / Verge

Ajánlások mesterséges intelligenciával

A Spotify az új tartalmak felfedezését is szeretné megkönnyíteni a felhasználók számára. Ezért újítások várhatóak az MI-alapú zeneajánló algoritmusban is. Több perszonalizált tartalomra számíthatunk, és a Spotify javulást ígér a Smart Shuffle funkcióban is, ami átmenetileg új, az általunk eddig hallgatott számokhoz hasonló dalokkal fűszerezi meg lejátszási listáinkat. 

Emellett pedig kiterjesztik a nemrég bejelentett DJ-funkciót is, így a hallgatók különféle érdekességeket is megtudhatnak az általuk hallgatott dalokról, és saját válogatásokat is kreálhatnak a DJ-funkció segítségével.