Instagram? Snapchat? TikTok? Ugyan már! A közösségimédia-újdonságokra kihegyezett fiatalok legújabb csatornája ma már a BeReal.

Mit érdemes tudni erről az új platformról, és hogyan lehet hasznos egy kis- vagy középvállalkozásnak? Lássuk a részleteket!

Mitől “igazi” a BeReal?

A BeReal saját bevallása szerint is elmozdul az elmúlt években népszerűvé vált közösségimédia-alkalmazások bevett működésmódjától. Megszokhattuk, hogy az Instagramon jellemzően a végtelenségig finomított, szerkesztett, különféle filterekkel feljavított és egyéb módon tökéletessé csiszolt képeket látunk. A BeReal ezzel szemben a hitelességre helyezi a hangsúlyt.

A 2020-ban indult platform lényege, hogy a felhasználók csak naponta egyszer posztolhatnak. Az app az összes felhasználót egyidőben, a nap egy véletlenszerű időpontjában értesíti, hogy ideje megmutatni magukat. Ezután a felhasználóknak pedig csupán 2 percük van arra, hogy lőjenek egy fotót arról, amit éppen csinálnak. Az app ekkor a telefon mindkét kamerájával készít egy képet, vagyis ismerőseink egyszerre fognak látni minket és azt is, ami éppen előttünk van abban a pillanatban.

A fotót ezután bármiféle további finomítás, szerkesztés nélkül teszi közzé az app – megalkotói szerint a BeReal így segíti elő az önazonosságot és önmagunk felvállalását.

Az autentikus platform sikere

Az elmúlt években felerősödtek a közösségi média mentális egészségre gyakorolt hatását bíráló hangok. A BeReal részben ezzel a negatív trenddel igyekszik szembehelyezkedni, egyfajta “egészségesebb” közösségimédia-élményt kínálva. Mindeközben azért érdemes megjegyeznünk azt is, hogy ha esetleg későn (a 2 perces időablakon kívül) posztolnánk, arról külön értesíti barátainkat, így megkülönböztetve a későn posztolókat. Akárhogy is, 2022 nyarának végén már 10 millió felhasználóval büszkélkedhetett az új platform az év eleji 2 millióval szemben, és a felhasználók száma továbbra is gyorsan nő.

Nincsenek titkok: hiteles marketing a BeReal-en

Az tehát világos, hogy a BeReal jelenleg a legigzalmasabb új közösségimédia-app – de hogyan fordíthatja előnyére egy KKV? A nemzetközi példák szerint az autentikus megközelítés és a marketing között nincs kibékíthetetlen ellentét. Fontos azonban észben tartanunk, hogy a BeReal nem tűri meg a hagyományos reklámokat a platformon!

Az “igazi”, szerkesztés és szűrők nélkül posztolt tartalmak viszont lehetőséget adnak rá, hogy követőink egészen új érzelmi kapcsolatot alakítsanak ki vállalkozásunk brandjével. Ehhez persze elengedhetetlen, hogy BeReales kommunikációnk valóban hiteles, személyes és őszinte legyen. Ezek az értékek ösztönözhetik arra a legfiatalabb korosztály tagjait, hogy kapcsolódjanak egy márkához. Ahhoz tehát, hogy sikeresek legyünk a BeRealen, úgy tűnik, be kell engednünk a felhasználókat a színfalak mögé, és valóban megmutatni, miről is szól, miben hisz és hogyan működik vállalkozásunk.

A nagy műgonddal megformált marketingüzenetek itt nem kecsegtetnek sikerrel. De ha meg tudjuk ugrani, hogy ehelyett hitelesen képviseljük vállalkozásunk értékeit és valódi kapcsolatokat alakítsunk ki követőinkkel, a BeReal értékes eszközzé válhat a kezünkben!