A 2005 óta létező YouTube népszerűsége ma már mindenki számára egyértelmű.
A platform jelenleg 2,3 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik, a statisztikák alapján a felnőtt lakosság 79 százaléka használja, amely számmal ez bizonyul a második legnépszerűbb online felületnek, valamint a Google után a második keresőmotornak is. A felület felhasználói egymilliárd órányi videót néznek meg és közel nyolcszázezer órányi új videót töltenek fel rá minden nap. Nagyságrendileg: egymilliárd óra 114.000 évnek felel meg, de a 800 ezer is majdnem 100 év.
Ezek a bődületes számok pedig még szédítőbb jövedelemmel kecsegtetik a legnépszerűbb kreátorokat, ugyanis a platform 0,01 és 0,03 dollár közötti értékkel honorálja az alkotókat minden egyéni nézőért. Ez az egymilliós nézettségi határnál 3-9 millió forintot jelent, százmillió nézőnél pedig akár közel egymilliárd forintot. Más szavakkal: lényegében elég egy nagyon sikeres videót készíteni, a többség számára egészen korrekt gazdagság eléréséhez.
A YouTube Alkotói Akadémia kimutatásai szerint a legnépszerűbb YouTube-videók a szórakoztatás, a gasztronómia, a szépség és divat, a zene, a sport, a szerencsejátékok, a tudomány és technológia, valamint az utazás témaköreiben készülnek.
A legnézettebb videók listáját jelenleg 8,44 milliárddal magasan vezeti a mindenki által ismert Baby Shark Dance című gyerekdal videóklipje. Az első húsz helyen egy orosz mesén kívül kizárólag világsztárok dalai szerepelnek, az utolsó helyen Taylor Swift Shake It Off című számával, melynek nézettsége jelenleg 3,05 milliárdnál jár.
A százmilliós nézettség tehát bőven nem az élvonalba tartozik ezen a platformon. Ez pedig azt is jelenti, hogy az álom nézettség, akár racionálisan megcélozható, olyan tartalmú videókkal, amelyeket szívesen fogyasztanak a felhasználók. További előny, ha szívesen meg is osztják a tartalmainkat. Éppen ezt a lehetőséget próbálják kiaknázni az úgynevezett automatizált YouTube-videók.
Perpetuum mobile
Az automatizálás folyamatához szükség van egy YouTube-csatornára és némi programozói tudásra. Először meg kell határoznunk, milyen típusú csatornát szeretnénk csinálni. Népszerűek többek közt a meme-válogatások és a fail-videók, amelyekhez könnyű is minőségi alapanyagot találni. Ha megvan a téma, akkor egy algoritmus a választott témánknak megfelelően “kibányássza” a releváns tartalmakat és beönti az általunk korábban megjelölt gyűjtőmappába. Innen egy újabb algoritmus az általunk megadott hosszúságig egybeolvasztja a videókat. Az elkészült videót egy újabb trükk helyettünk tölti fel a csatornánkra, majd egy takarítóprogram kiüríti a gyűjtőmappát, és a folyamat kezdődhet elölről.
A siker persze, ahogy soha, most sem garantált. De egy ilyen lehetőség talán mindenkinek megér 1-2 óra befektetést.