Amíg az Egyesült Királyság éppen arra összpontosít, hogy miként szabályozza a nagy technológiai vállalatokat, a Facebook komoly előrelépést tett afelé, hogy elmélyítse eddig sem csekély szerepét, amelyet a média bemutatásában játszik, valamint, hogy még szorosabban együttműködjön az ország médiaiparával.

Januárban ugyanis elindították a Facebook News-t, azaz a Facebook saját híradóplatformját az Egyesült Királyságban. Ez a Facebook dedikált hírportáljának első olyan piaca, amely az Egyesült Államokon kívül esik.

A portál több száz helyi és országos médiaszervezet, köztük a Channel 4 News, a Daily Mail Group, a DC Thomson, a Financial Times, a Sky News és a Telegraph Media Group tartalmaival indult el. De a korábban bejelentett partnerlistában szerepel a The Economist, The Guardian, The Independent, STV és az Archant, az Iliffe, a JPI Media, a Midlands News Association és a Reach helyi híroldalainak százai, valamint a GQ, a Cosmopolitan, a Glamour, a Vogue és még sokan mások. Tehát lényegében minden jelentős szereplővel sikerült megállapodni a létrehozni kívánt csak neked, csak most híradó ügyének érdekében.

A felhasználók ezeket a tartalmakat az amerikai mintával megegyezően a Facebook gondozásában tekinthetik meg, azaz lényegében a Facebook minden felhasználó számára készít egy személyre szabott napi gyűjteményt különálló sport, szórakozás, tudomány, technológia és egészségügy szekciókkal, amelyet az általa követett híroldalak és érdeklődési körök mentén ollóz össze a felület. Az emögött álló algoritmus pedig természetesen ugyanúgy, ahogy már megszokhattuk, a hírplatformot is dinamikusan változtatja a felhasználói interakcióknak megfelelően, hogy minél személyre szabottabb élményt, illetve információt legyen képes szolgáltatni.

A Facebook persze nem a minél pontosabb tájékoztatás és a széles körben elérhető minőségi hírközlés oltárán hozta az angolokért a termékfejlesztés nemes áldozatát. Ahogy minden médiafelületnek, a Facebooknak is az a legalapvetőbb célja, hogy minél több felhasználót legyen képes minél több időn keresztül és minél rendszeresebben az alkalmazás használatára bírni. Nem titkoltan azért, hogy aztán a felhasználók által a platformnak ajándékozott kumulatív figyelmet pénzzé konvertálhassa.

Jelenlegi beállításai szerint az algoritmus a felhasználókat az érdeklődésüknek megfelelő, azonban alapvetően lokális, őket aktuálisan körülvevő hírekkel és történetekkel önti el. Ami hosszabb távon azt is előrevetítheti, hogy amennyiben a fejlesztés sikersztorinak bizonyul, akár hasznos közösségépítő eszközzé is kinőheti magát a későbbiekben. Ennek segítségével pedig láthatóbbá válhatnak azok a mikro-, kis- és középvállalkozások, amelyek méretükből adódóan mikro-, kis- és közepes méretű, lokális célközönségekkel rendelkeznek.