A videós tartalmak a Meta felületein, például a Facebookon és az Instagramon is egyre jobban hasítanak.
Bejönni látszik tehát a Meta stratégiája: a TikTok ellenében indított Reels videós formátum és funkció tényleg egyre nagyobb népszerűségnek örvend, így talán felhasználókat is képes elcsábítani a nagy riválistól.
Mi az a Reels?
A Reels a Meta, vagyis a Facebook és az Instagram anyavállalatának legújabb és leggyorsabban fejlődő tartalomformátuma. A Meta idei jelentése szerint a felhasználók az Instagramon eltöltött idő mintegy ötödében (!) már Reels videókat fogyasztanak, míg a Facebookon a videófogyasztás a teljes, platformon eltöltött idő 50%-ára rúg (ez viszont nem csak a Reels videókat jelenti).
A TikTok népszerűségének berobbanása láttán a Meta gyorsan előállt saját, rövid videós formátumával. Ez lett az Instagram Reels, ami 2019 őszén Brazíliában debütált, majd 2020-ra már több mint 50 országban elérhetővé vált. A funkció rövidesen a Facebookon is megjelent: 2021-ben az Egyesült Államokban, a világ többi részén pedig idén indult – mint azt a számok mutatják, igen nagy sikerrel. Hogy fenntartsa a lendületet, a Meta igyekszik folyamatosan fejleszteni a formátumot, ennek jegyében most új Reels-funkciók debütálnak.
Változások a Meta Reels háza táján
A legnagyobb újítás, hogy mostantól hosszabbak lehetnek a Reels videók: az eddigi 60 másodperc helyett már akár 90 másodperces videókat is felvehetnek a tartalomkészítők. Ebben is a TikTokkal folytatott verseny köszön vissza, hiszen ott is többször emeltek már a limiten (3, majd 10 percben maximalizálva a videók hosszát).
A Meta emellett az Instagram Story-kból már ismert matricák intézményét is kiterjeszti a Reels videókra. Mostantól kvízkérdések és emojik is elhelyezhetőek lesznek a videókon matricák formájában. Ez segíthet az alkotóknak szorosabb kapcsolatot kialakítani a közönséggel, és interaktívabbá tenni kommunikációjukat.
A videók létrehozása is jelentősen egyszerűsödik: mostantól hangfájlokat is beimportálhatunk egy Reels videóba, és a Facebookon a narráció is támogatott funkció lesz. Fontos újítás emellett a ‘Sound Sync’, melynek segítségével az alkotók egyszerűen a zene ritmusához illeszthetik videóikat – ez is jókora fegyvertény lehet a zenealapú TikTokkal folytatott versenyben.
Ráadásul jóval könnyebb lesz új videókat készíteni, mivel a Meta elérhetővé tette a ‘Templates’, vagyis Sablonok nevű funkciót. Ezt használva könnyen létrehozhatunk egy már megnézett videóhoz hasonló új videót – nem kell majd nulláról felépíteni saját tartalmunkat. Talán nem meglepő, hogy ez a funkció is rímel a TikTok hasonló megoldására, ahol a remixek készítése lát el hasonló feladatot, a felhasználók legnagyobb örömére.
Nem elég, hogy könnyebb lesz videókat létrehozni, de a Facebook még azzal is alkotók segítségére siet, hogy több platformján is prominens helyen teszi elérhetővé az új Reels videókat. A Facebookon például mostantól a Feedben is ajánljanak majd Reels tartalmakat, így azok több felhasználóhoz juthatnak el!