A TikTok és az Ipsos közös anyagban vizsgálja, milyen megközelítések vezetnek sikerre az online “szociális” térben a (videós) tartalmak terén.

A június 11-én megosztott dokumentum a kreatív tartalommarketing fontosságát hangsúlyozza, és praktikus tanácsokat is ad ahhoz, hogy a kreatív anyagokra költött minden pénzt valóban jól használjuk fel.

A tartalmak ereje a digitális térben

A Tiktok és az Ipsos megállapításai szerint a közönség médiafogyasztási szokásainak átalakulása előtérbe helyezi a kreativitást a marketingben. Régimódi hirdetésekkel ma már nem jutunk sokra, a médiatér ugyanis túlszaturált, a fogyasztók pedig jóval tudatosabbak és keresik a hiteles, mindamellett izgalmas és személyes tartalmakat.

Az online (közösségi és szórakoztató) médiában megjelenő tartalmakat részben átlagemberek, részben tartalomgyártók, részben pedig hirdetők hozzák létre. Ezek között pedig a fogyasztó szabadon dönthet. Csak a kreativitásra hagyatkozhatunk, ha jól megjegyezhető, bátor, és valóban értéket közvetítő tartalmakat szeretnénk gyártani, amik tiszteletben tartják a nézők idejét és megszolgálják érdeklődését.

A TikTok anyaga a sikeres stratégiák három fő ismérvét mutatja be:

  1. Átélhető tartalmak: Az Ipsos kutatása szerint az empátia a marketing fontos összetevője. Ez segít ugyanis abban, hogy a nézők értékrendjével és igényeivel megegyező, személyesen átélhető tartalmakat gyártsunk. Ezek sarkallhatják ugyanis a fogyasztót arra, hogy további (azonnali) lépéseket tegyen cégünk felé, de a hosszútávú kapcsolatok kialakulását is jól támogatják. Inspirációért a kutatás szerint érdemes a közönséghez (vagyis a naponta videók ezrein gondolataikat megosztó felhasználókhoz) fordulni.
  2. “Pendüljünk egy húron” a közönséggel: A fogyasztók mentalitásához, hangvételéhez illeszkedő, egyszerre hihető és szimpatikus történetmesélés a siker kulcsa. Ezek a tartalmak tudnak ugyanis igazán mélyen hatni, hiszen a felhasználók azt érezhetik: valóban nekik szólnak tartalmaink. Fogyasztóink kellően mély kiismeréséhez pedig az adatokon keresztül vezet az út.
  3. Változatos tartalmak: A változatosság a jelenkor fogyasztóit is gyönyörködteti – emellett pedig az elköteleződést is nagyban elősegíti. Azok a cégek tudják magukhoz vonni és megtartani a fogyasztók figyelmét, akik többféle (szórakoztató, informatív stb.) tartalmat gyártanak, elkerülve így azt, hogy kommunikációjuk egysíkúvá válik, illetve újabb fogyasztói csoportokat is megszólítva.

A kutatás szerint más platformokkal összehasonlítva másfélszer nagyobb az esélye annak, hogy egy TikTok-felhasználó rögtön azután megvesz valamit, hogy a TikTokon látta. Ezért különösen fontos az, hogy jól értsük potenciális fogyasztóink igényeit, és azokat megszólító, hiteles, szórakoztató hirdetéseket kínáljunk, amik azonnali cselekvésre ösztönözhetik a nézőt.

Kreatív tartalommarketing a TikTokon

Az anyag a TikTokra vonatkozó konkrét, gyakorlati marketingtanácsokat is ad. 

Ezek alapján érdemes vegyíteni az organikus és a fizetett tartalmakat, hiszen a felhasználók 48%-a elfogadóbb a fizetett reklámokkal szemben, ha már látott organikus tartalmakat is az adott cégtől. Könnyen érthető: ha olyan vállalattal találkoznak, ami jól láthatóan otthon érzi magát a TikTokon, azt megjegyzik, hiszen ilyenkor együtt tapasztalják meg a TikTok jelentette online közösséget.

Második tanácsként a TikTok azt is javasolja, hogy remixeljük létező tartalmainkat, így gyakrabban frissíthetjük TikTokra optimalizált tartalmakkal a profilunkat. Ez nem csak abban segít, hogy gyakrabban posztolva jelenlétünk erősebbé váljon a TikTokon, de költséghatékonyabbá is teszi a tartalomgyártást.

A TikTok anyaga természetesen végül azt is megjegyzi, hogy érdemes kifejezetten a TikTokra célzott kreatív tartalmak készítésére fókuszálnunk. Ezek ugyanis jobban teljesítenek a TikTokon, mint a többi közösségimédia-platformra készült, általános anyagok. Érdemes tehát a “TikTok-ízlés” szerint akár más alkotókkal is együttműködve létrehozni tartalmainkat. 

A kutatás szerint a felhasználók 79%-a szívesebben vásárol olyan márkától, amelyik bemutatta, hogy érti, hogyan kell kifejezetten a TikTokra célzott tartalmakat gyártani. Ennek jelei lehetnek például a TikTok álló formátumára optimalizált kreatívok, és az interaktivitást elősegítő funkciók használata. Ezek a tartalmak ugyanis 37%-kal növelik a vásárlási kedvet. 

Összességében tehát nincs új a nap alatt: a TikTokon továbbra is az izgalmas, a felhasználók figyelmét és igényeit a legteljesebb mértékig figyelembe vevő tartalmak hasítanak. Ezek létrehozásához empátia, kreativitás és a fogyasztók megértése is szükséges.