Egyre több cég mérlegeli, hogy kivitelezhető volna-e teljes tartalomgyártását a generatív mesterséges intelligenciára bízni.

Bár az AI által generált tartalmak sok esetben ma még laikus szemmel is kiszúrhatóak (azok sokszor alacsony minősége miatt), a költségek tagadhatatlanul alacsonyabbak.

Azonban a fogyasztók valódi emberi élményeket, tapasztalatokat és véleményeket keresnek – jobban, mint valaha. Ezért az online kommunikáció eszköztárát alkalmazó vállalkozásként mindent meg kell tennünk, hogy tartalmaink “emberiek”, relevánsak, és élőek maradjanak. Ehhez nyújtunk segítséget alábbiakban a SearchEngineJournal cikke alapján.

  1. Ne a keresőmotoroknak írjunk

A generatív AI felfutásával a nagy mennyiségű, vonatkozó kulcsszavakat lefedő írott tartalmak vagy látványos képek, videók létrehozása már nem nagy kunszt – cserébe egyre kevesebb értelme is van, hiszen jó eséllyel versenytársaink is hasonlóan gondolkodnak. Ezért ahelyett, hogy a megfelelő kulcsszavak azonosításával és a keresési gyakoriság elemzésével foglalkoznánk az írott szövegek létrehozásakor, érdemes közönségünk minél mélyebb megismerésére törekedni.

Az aprólékos közönségkutatás megkönnyíti majd, hogy olyan tartalmakat hozzunk létre, amelyek a felhasználót a legjobban támogatják a “felhasználói utazás” (user journey) azon pontján, ahol ő éppen van. Az információkeresés korai szakaszában ugyanis másfajta tartalmakra kíváncsi egy potenciális vásárló, mint közvetlenül a végső vásárlási döntés meghozatala előtt. Jó, ha tartalomstratégiánk igazodik ehhez a folyamathoz. A user journey minél részletesebb feltérképezése segít megérteni, milyen utat jár be egy fogyasztó, míg érdeklődőből vásárló lesz. Törekedjünk rá, hogy ezen “utazás” minden pontját fedjük le releváns és értékes tartalmakkal.

  1. Közönségelemzés

Közönségünkről sokszor jóval többet tudunk, mint gondolnánk. Az eladás, az ügyfelek kérdéseinek és panaszainak kezelése során olyan információk birtokába jutunk, amelyek egy vállalkozás napi üzletmenetében könnyen elvesznek “kézen-közön”. De az online közösségek elemzése, vagy a piacelemzés közben végzett interjúk is értékes információkkal szolgálhatnak. 

Ezek mind olyan interakciók vállalkozásunk és (potenciális) vásárlóink között, amik segíthetnek rávilágítani a fogyasztók legjelentősebb problémáira, érdeklődésére, de akár versenytársaink ajánlatát illetően is új tudáshoz juthatunk általuk. Hatékony gyakorlat, ha ezek alapján választjuk ki azokat a valóban releváns kulcsszavakat – azokat, amelyeket a fogyasztók a valóságban is használnak, hogy termékeinkről vagy szolgáltatásainkról informálódjanak egymás között. Ha sikerül azonosítani ezeket a kifejezéseket, azzal könnyebben elérhetjük, hogy fogyasztóink azt érezzék, valóban megértjük őket.

Az sem ritka, hogy vállalkozásunkban már ma is megtaláljuk azokat a szakértőket, akik a legjobban értik az adott témakört. Marketingtevékenységünk értékes erőforrásai lehetnek ők, ha például egy író vagy egyéb tartalomszakértő segítségével kiaknázzuk ezt a cégünkben már jelen lévő tudást. Ekkor már csak az jelent kihívást, hogy ezt a sok tudást hogyan tárjuk a fogyasztók elé a legérdekesebb formában. Az alapos tervezést követően érdemes bevonni a munkába ezeket a belső szakértőket, akik végig segíthetnek a legjobb formát megtalálni anyagainknak – akár csak annyival, hogy a tartalmak létrehozásának folyamata során több ponton röviden kikérjük véleményüket.

  1. Hitelesség mindenek felett

Vállalkozásunk, márkánk “hangja” segít egyedivé tenni cégünket a fogyasztók szemében. Ne féljünk valóban személyes tartalmakat létrehozni, melyekben megmutatkozik munkatársaink egyénisége, humora, érdeklődése. Ez teheti ugyanis igazán vonzóvá tartalmainkat. Keressük a személyes történeteket, egyedi tapasztalatokat, úgy csapatunk, mint fogyasztóink felől.

Ha blog bejegyzésekben gondolkodunk, ne féljünk új szintre vinni a személyességet azzal, hogy munkatársaink főszereplésével videókat is társítunk a cikkekhez. Ezek létrehozása könnyebb, mint gondolnánk: a cikkből ugyanis az AI (például a jól ismert ChatGPT) segítségével könnyedén gyárthatunk “forgatókönyvet” a videóhoz, amit aztán egy, a kamerával jó viszonyt ápoló munkatársunk segítségével rögzíthetünk.

  1. Munkatársak mint influenszerek

Ha a fent vázolt munkának kedvező a fogadtatása, onnan már csak egy lépés, hogy az anyagokat jegyző munkatársaink valódi influenszerekké váljanak. Hiszen valószínűleg maguk is büszkék az elkészült tartalmakra, sőt, nem kizárt, hogy lehetőséget látnak abban, hogy ezen új minőségükben léphetnek a közönség elé. 

Az influenszerek életének centrális része a közösségi média. Bár a közösségi felületekre történő tartalomgyártás újabb feladatot jelent, az AI ebben is segítségünkre lehet. Gyakorlatunkat finomhangolhatjuk, ha pontosan követjük, hogy teljesítenek ezek az anyagok a különféle közösségi felületeken.

Bár a mesterséges intelligenciában sokan fenyegetést látnak, a különféle AI eszközök valójában hathatós segítséget is jelenthetnek a minden eddiginél hatékonyabb és egyedibb tartalmak létrehozásában. Ha a személytelen, generált tartalmak helyett az egyediséget és vállalkozásunk emberi hangját helyezzük előtérbe az AI segítségével, az nem csak sikeresebbé, de egyszerűbbé is teheti vállalkozásunk kommunikációját a digitális térben.