Örülhetnek azok, akik közösségi média oldalaik kezelésére külön applikációt használnak: nemsokára már Instagram Storyk publikálását is időzíthetik!
A Meta ugyanis nemsokára beemeli ezt a funkciót a Graph API interfészébe, vagyis ezek a külső eszközök is képesek lesznek a Storyk posztolására és időzítésére.
Közösségimédia-menedzsment, ahogy a profik csinálják
Bár a magánszemélyek és a legkisebb vállalkozások igényeit bőven kielégíti a manuális posztolás, a több közösségi platformot nap mint nap kezelő cégek gyakran alkalmaznak kifejezetten erre szolgáló eszközöket.
Ezek a szolgáltatások, mint például a Hootsuite, a Swonkie, vagy a Buffer lehetővé teszik, hogy posztjainkat előre elkészítsük, azok publikálását időzítsük, illetve kövessük ezek teljesítménymutatóit is – mindezt egy helyen. Ezek az eszközök azonban külső platformok, vagyis nem a közösségi platformok üzemeltetői fejlesztik őket. Ezért használatukkal csak azokat a funkciókat érjük el, amelyekhez a felületek üzemeltetői hozzáférést biztosítanak számukra.
Az Instagram esetében ez a hozzáférés a Graph API interfészen keresztül történik, vagyis a közösségimédia-kezelő platform itt kommunikál az Instagrammal. Ezért is jó hír, hogy mostantól az Instagram Stories funkciója is elérhetővé válik az interfész segítségével.
Jönnek az időzíthető Storyk
A Meta májusi közleménye szerint a Graph API használatával az Instagram Business felhasználók napi 25 db egyedi posztot (képet, videót, vagy képeket és videókat tömörítő, úgynevezett carousel-posztot) publikálhatnak a külső közösségimédia-kezelők használatával.
Fontos megjegyezni azonban, hogy ez a bővítés egyelőre annyit jelent, hogy a funkció elérhetővé válik. Ahhoz, hogy felhasználóként is használni tudjuk a funkciót, meg kell várnunk, amíg a közösségimédia-kezelő platformok fejlesztői is kialakítják a storyk publikálására szolgáló funkciót saját megoldásaikban. Mivel azonban a felhasználók várják az új lehetőséget, ezt valószínűleg igen hamar megteszik majd. Így már nem kell sokat várnunk, és külső megoldásokkal is használhatjuk majd a legnépszerűbb tartalomformátumot az Instagramon.