Öt év után, június végén megszűnik a YouTube Stories funkció.
A tartalomgyártóknak hónap végéig van lehetőségük ilyen rövid, teljes képernyős, 7 nap után eltűnő videókat gyártani. Lássuk, mi áll a döntés hátterében, és mire válthatnak azok, akik használták a formátumot!
A YouTube Stories-sztori
A YouTube 2018-ban, a Snapchat példájára indította el a Stories formátumot, így lehetővé téve a tartalomkészítők számára, hogy rövid, automatikusan teljes képernyőn lejátszódó, kiemelt videókkal is tarkítsák kínálatukat. A YouTube Stories funkciója mára más platformokról (Facebook, Instagram) is ismerős lehet: a rövid, kiemelt videók egy megadott időtartam (jelen esetben egy hét) után eltűnnek a profilról, így új és izgalmas lehetőségetbizosítanak a tartalomgyártóknak.
Azonban a funkciót nem használták igazán sokan, sőt, valójában sosem került bevezetésre a platform minden felhasználója számára. Ráadásul mára nagyobb népszerűségnek örvendenek a Shorts (rövid videók) és Community Posts (közösségi posztok) funkciók, így a YouTube június 26-tól végleg elengedi a Stories formátumot. Az ezelőtt elkészült “sztorik” a megosztásuktól számított 7 napig még elérhetőek lesznek a platformon.
A Stories alternatívái
A Stories eltűnése kevés tartalomkészítő terveit boríthatja fel végletesen. Azok a tartalomgyártók, akik használták a formátumot, jobban járnak, ha a YouTube Shorts tartalomformátumára koncentrálnak, ami a platformon a leggyorsabban növekvő formátum. A Shorts elnevezés tulajdonképpen rövid (maximum 1 perces) videókat takar. Ezek egymás “remixeiként” is működhetnek, a kapcsolódó videók így nagyobb eléréssel kecsegtetnek.
A felhasználók értékes figyelmének megtartása érdekében a 30 másodpercnél hosszabb Shorts-ok alatt megjelenik a YouTube-onmegszokott tekerősáv is. A tartalomgyártók pedig részletes adatokat kapnak arról, hogy rövid videóikat hol találják meg a nézők, és hogyan nő azok elérése.
A másik opció a Community Posts (közösségi posztok) használata, amellyel közvetlenebbül kommunikálhatnak nézőikkel a tartalomkészítők. Ezek a platform szerint jóval több kommentet és like-ot hoztak, sikerük így túlszárnyalta a Stories videókét. A YouTube nemrég el is törölte az eddigi, 500 feliratkozót előírő szabályát, így a Community Posts már minden tartalomgyártó számára elérhető, és a platform újabb funkciókkal is tervezi fejleszteni ezt a formátumot.