A TikTok már jó ideje az egyik legnépszerűbb közösségimédia-platform a fiatalok körében.
A Facebook hanyatló csillaga a tinik körében tény, miközben a feltörekvők közül (nem függetlenül annak kínai hátterétől) egyértelműen a TikTokról hallunk a legtöbbet. Ám a TikTok most egy új húzással került a hírekbe: képernyőidő-korlátozásokat vezet be a 18 évesnél fiatalabbak körében. Mit jelent mindez a TikTokon hirdető vállalkozásoknak?
TikTok hirdetői szemmel
A közösségi platformok közül a TikTokon a legaktívabbak a felhasználók, a legfiatalabbak előszeretettel lógnak a platformon akár napi több órát is. Amennyiben célcsoportunk részét képezi a 18-34-es korcsoport, egyértelműen nem hagyhatjuk figyelmen kívül a TikTok sikerét – mindeközben pedig a nők is felülreprezentáltak az applikáció felhasználói bázisában.
A platform a 2016-os indulása óta stabilan nő, és ha a felhasználói bázis jelenlegi növekedési ütemét vesszük figyelembe, 3 éven belül, vagyis 2026-ra megelőzheti a Facebookot. Az alkalmazás eddig mintegy 3,5 milliárd letöltéssel bír, a TikTok pedig a hirdetési bevételek növekedése mellett azzal is büszkélkedhet, hogy minden közösségi platformnál többet költöttek felhasználói az applikációban.
A hirdetők szempontjából szintén fontos adat, hogy egy átlagos TikTok felhasználó napi fél órát (havi 850 percet) tölt az alkalmazással, míg a legfiatalabbak esetében ez akár napi 75 perc is lehet. Ez változhat meg a TikTok legfrissebb újításával.
Képernyőidő-korlátozás a legfiatalabbaknak
Március elején a TikTok úgy döntött, hogy automatikusan napi 60 percre korlátozza a 18 évesnél fiatalabb felhasználók képernyőidejét (a felhasználók negyede 10-19 év közötti).
Bár a korlátozás egy jelszó beírásával megkerülhető, a cég állítása szerint már az is előrelépés, hogy ezzel arra kényszeríti a fiatal felhasználókat, hogy aktív és tudatos döntést hozzanak arról, hogy folytatni szeretnék a TikTokozást. Ha pedig a képernyőidő-korlátozás teljes feloldása mellett döntenek, az app 100 perc után arra fogja kérni a felhasználókat, hogy állítsanak be új korlátot. A cég ezen felül megerősíti a szülői korlátozásokat lehetővé tevő funkciókat is.
A TikToknál is felismerték tehát, hogy sok fiatal hajlamos belefeledkezni a TikTokozásba, ami – bár növeli a cég statisztikáiban az appban eltöltött időt – hosszú távon káros lehet.
Mit jelent ez a hirdetőknek?
A korlátozás mindenképpen üdvözlendő fejlemény, és sok mentálhigiénés szakember szerint általánosságban is jó ötlet korlátozni a különféle képernyők előtt eltöltött időt, úgy a fiatalkorúak, mint a felnőttek számára.
Apró szépséghiba azonban a TikTok megoldásában, hogy a regisztrációkor bármilyen születési dátumot megadhatunk, és a híradások szerint a fiataloknak csak elenyésző százaléka regisztrál a valós életkorával. A korlátozás igen könnyen kijátszható, így a szakértők szerint nem fog igazi változást hozni a felhasználók és a hirdetők szempontjából sem…