Nemrég számoltunk be róla, hogy új játékost üdvözölhetünk a közösségimédia-felületek versenyében: itt a hitelességre építő BeReal!

Az legújabb platform csillaga meredeken ível felfelé, ami már a többi versenyzőnek is szemet szúrt – nem meglepő, hogy a jelenlegi fő üdvöske, a TikTok gyorsan le is csapott a BeReal egy fontos innovációjára.

Légy igazi a BeReal-en

Emlékeztetőül: a tökéletesre retusált képekkel operáló Instagrammal szemben a BeReal lényege a “valódiság”, az autentikus megjelenés. Ennek érdekében a BeReal naponta egyszer jelzi felhasználóinak, hogy itt az ideje a posztolásnak, akik ezután szinte azonnal lőnek egyszerre két képet: egyet az előlapi, egyet pedig a hátlapi kamerával. Így a képeken egyszerre látható, hogy épp mit csinálnak, és az is, hogy eközben ők hogyan reagálnak a látottakra.

Bár talán nem tűnik világrengető újdonságnak, a BeReal ezzel az ötlettel meglehetősen nagyot szakított. 2022. októberi adatok alapján eddig mintegy 53 millióan töltötték le az appot, ami az augusztusi 28 milliós értékhez képest egyértelműen gyors növekedést jelez előre a platformnak. Csoda-e, ha a többiek veszélyeztetve érzik helyzetüket? A TikTok nem is volt rest gyorsan leklónozni a funkciót.

TikTok Now a BeReal ellenében

A rövid videók megosztására építő, kínai hátterű TikTok trónja azért még nincs veszélyben, hiszen az app letöltés-számlálója már 3 milliárd (!) környékén jár. De ahogy az a közösségimédia-appok világában mostanra mindennapossá vált, a trónkövetelők szarvának letörése kulcsfontosságú szempont – ennek legjoöbb megoldása pedig, ha egyszerűen lemásoljuk a nagy ötletet.

Valahogy így jött létre a videómegosztó legújabb funkciója, a TikTok Now. A kínai cég nem is ment messzire a spanyol viasz újrafeltalálásában: a Now naponta egy véletlenszerű időpontban jelzést küld a felhasználóknak, akik röviddel ezután már lőhetik is a képet (vagy videót) mindkét kamerával egyszerre. Vagyis a TikTok Now pontosan ugyanazt teszi, amit a BeReal is, azzal az apró különbséggel, hogy a felhasználók egy kép helyett akár egy 10 másodperces videót is rögzíthetnek.

Amerikában a TikTok app jegyzi az új funkciót, míg egyes régiókban egyenesen külön appként jelenik meg a Tiktok Now. Egyértelmű, hogy a TikTok tesztelni szeretné, melyik a sikeresebb megközelítés. Ez már csak azért is gyanús, mert az új funkcióval a platform az eddigi gyakorlattól eltérően tesz egy óvatos lépést a “barátkozásra épülőós” közösségi platformok irányába. Eddig ugyanis a szórakoztatás volt a TikTok fő célja, és attól függetlenül ajánlott videókat, hogy kikkel vagyunk kapcsolatban – míg a TikTok Now segítségével már barátaink tartalmait követhetjük. Ez egy érdekes irányváltást jelezhet a platform stratégiájában, kíváncsian várjuk a folytatást!