A fiatalok körében hazánkban is népszerű TikTokot a legtöbben a rövid, 15 másodperc körüli zenés-táncos, esetleg vicces videókról ismerjük.

De a platform egy TikTok LIVE-on induló új sorozattal most más vizekre evez: a 8 részes Finding Jericho minden epizódja fél órás lesz. Lássuk, mire számítsunk az új vígjátéksorozattól, és miért ekkora lépés ez a TikToknak!

A Finding Jericho megalkotója és főszereplője a TikTokon óriási népszerűségnek örvendő Jericho Menke. Ő és társai indították a Pearpop alkotói platformot – az új sorozat pedig a TikTok és a Pearpop közös projektje.

A nyolc darab, egyenként 30 perces epizódot csak a feliratkozók nézhetik meg összesen 4.99 amerikai dollárért, vagyis nem egészen 2000 forintért. A sorozat június másodikán indult, a rajongók ezután minden kedden és csütörtökön várhatják az új részeket.

Hogy lett a 15 másodpercből 30 perc?

Egy alkotó és a TikTok együttműködése önmagában is hírértékű lehetne – de természetesen itt is többről van szó, mint ami elsőre tűnik. A TikTok ugyanis régóta birkózik a monetizáció problémájával: a nyúlfarknyi videók esetében nehéz megoldani, hogy a platform pénzt is keressen azon, hogy a felhasználók jól érzik magukat. A cég kimondott célja, hogy felhasználói nyissanak a hosszabb (és ezáltal könnyebben monetizálható, reklámok elhelyezésére alkalmasabb) tartalmak felé is – ezért is emelték meg nemrégiben a feltöltött videók maximális hosszát 10 percre.

Más kérdés persze, hogy a TikTok eleve a rövid, vicces, zenés videókról lett híres, tehát a felhasználók jó része pontosan a falatnyi videótartalmakért nyitja meg az appot – ám ez a platform reményei szerint lassan megváltozhat.

De nem is csak a TikTok nyereségességéről van szó: a tartalomgyártók is panaszkodnak, hogy átláthatatlan és nehézkes pénzt csinálni a TikTokon, főleg más platformokhoz, például a YouTube-hoz viszonyítva. Ennek egyik lehetséges megoldása az új sorozattal most kipróbált modell: a direkt feliratkozás. Így a felhasználók konkrét tartalmakra, vagy kifejezetten egy-egy tartalomgyártó minden videójára iratkozhatnak fel egy havi összegért cserébe.

A Finding Jericho-projekt tehát a TikTok lehetséges jövőjének előszobája, amiben a felhasználók egyre több időt töltenek az appon, egyre több reklámot befogadva. Így igyekszik növelni bevételeit a TikTok, amit vélhetően egy fenntartható és kiszámítható tartalomgyártójavadalmazási rendszer kidolgozása követ majd.