Az e-mail marketing rég nem csak a nagyvállalatok kiváltsága: számtalan magyar kis- és középvállalkozás használja eredményesen az elektronikus leveleket a marketing mixében.

Tesszük hozzá, nagyon helyesen, hiszen az e-mail költséghatékony és hasznos csatorna a fogyasztók elérésére. Az online marketing szakértői folyamatosan figyelik a kiküldött e-mailek teljesítményét, így kikristályosodott jó pár olyan technika, amelyekkel te is jelentősen növelheted vállalkozásod e-mail stratégiájának hatékonyságát!

A beköszönő email

Az úgynevezett “welcome e-mail”, vagyis a beköszönő levél egy klasszikus trükk, de sokan még ma sem használják. Az Általános adatvédelmi rendelet (GDPR) miatt már egyébként is csak annak küldhetsz e-mailt a vállalkozásod nevében, aki kifejezetten engedélyt adott erre. Ha pedig megtette, ezt illik megköszönni – ideális esetben egy személyes hangvételű, akár perszonalizált levéllel, amelyben akár a felhasználó által megadott adatokat is alkalmazhatod (pl. keresztnév használata a megszólításban). Egy jól megfogalmazott és felépített levéllel megalapozhatod a jó kapcsolatot címzettjeiddel, akik így nagyobb eséllyel fogják megnyitni e-mailjeidet a jövőben!

Optimalizált e-mailek

Címzettjeid rengeteg különféle eszközön és email kliens segítségével fogják olvasni üzenetedet – készülj fel tehát arra, hogy az e-mail mindegyiken jól mutasson! Kerüld a nagy méretű képek használatát, mert azok telefonon (és bizonyos e-mail kliensekben) nem fognak megjelenni, és egyébként is nagy adatforgalmat jelenthetnek a felhasználónak. Optimalizáld üzeneteid megjelenését és teszteld, hogy valóban minden eszközön jól jelennek-e meg! A HubSpot felmérései szerint a mobilhasználat 2011 óta négyszeresére nőtt, és (Amerikában) még a 60 év feletti korosztály harmada is mobil eszközökön internetezik. Emiatt valóban nagyon fontos, hogy ne csak számítógépen, de telefonon és táblagépen is ugyanúgy jelenjenek meg az általad küldött e-mailek.

A kéretlen önreklám hátrányai

A spam (levélszemét) aranykorában sokan azt hitték, a kéretlen reklámokat egyszerűen figyelmen kívül hagyják a felhasználók, vagyis “a spam senkinek nem árt”. Ha akkor így is volt, ez ma már egyáltalán nem igaz: a túlzott mértékű önreklámot jó esetben csak törlik a címzettek (68%), azonban mintegy 58%-uk rögtön le is iratkozik a levelezésről, míg 49%-uk meg is jelöli levélszemétként a kéretlen hirdetéseket. Kerüld tehát a túlzott mennyiségű önpromóciót!

Térjünk a tárgyra

A levél tárgyának megfogalmazása az egyik legfontosabb tényező, ami meghatározza, hogy egyáltalán meg fogják-e nyitni az e-mailjeidet. Törekedj a rövid, ütős tárgy (subject line) használatára. Ahelyett, hogy általános szavakat használnál, mint például a ”hírlevél”, próbáld azokat minél inkább személyessé tenni, hogy címzettjeid úgy érezzék, valóban hozzájuk szólsz. Használj egyes szám második személyt, a levél időszerűségére utaló szavakat például “holnap”, “még ma”, és nyugodtan kísérletezz a felkiáltójelekkel vagy olyan szavak használatával a tárgyban, mint az “ingyen” vagy a “letöltés”.

Automatikusan kiküldött levelek

Különféle marketingautomatizációs-platformok használatával könnyen kiépíthetsz egy olyan rendszert, amiben a fentieknek megfelelő, jól teljesítő e-mailek kiküldéséhez a kisujjad sem kell mozdítanod. Ha például valaki üzenetet küldött, vásárlást hajtott végre, vagy letöltött valamit vállalkozásod honlapjáról, automatikusan küldhetsz neki egy (vagy több), az eseményre reagáló üzenetet. Építhetsz olyan folyamatokat is, amik a választól függően alakítják a további lépéseket (például emlékeztetőt küldenek, ha a címzett meg sem nyitotta a levelet). Ezzel nagyban csökkentheted a hatékony e-mailezés költségét!

Mindig használj valamilyen felhívást

Leveleidben tedd egyértelművé, mire kéred a címzetteket! Ez lehet weboldalad meglátogatása, egy kérdőív kitöltése vagy terméked ajánlása valamilyen közösségi oldalon – akárhogy is, legyen egyértelmű, hogy miért írod a levelet! Egy konkrét és jól látható felhívás (CTA, vagyis call to action) használata abban is segít, hogy pontosan mérd leveleid hatékonyságát és össze tudd hasonlítani azokat. Így hosszabb távon könnyebben kialakíthatod a számodra működő e-mail marketing stratégiát!