A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás mára minden internetes jelenléttel bíró vállalkozás számára fontos feladattá vált.

Akár foglalkozol vele, akár nem, a Google algoritmusai különféle jellemzők alapján mindenképp besorolják weboldaladat – az így kapott eredmény szabja majd meg weboldalad pozícióját a neked fontos keresőszavak találati listáján. Ezért húsba vágó, hogy figyelemmel kövesd a Google algoritmus-változásait. Lássuk, mi várható 2022-ben!

Folyamatosan fejlődő keresőalgoritmusok

A Google évente többször is optimalizálja algoritmusait, hogy mindig a legjobb találatokat szállíthassa a keresőjét használóknak. Az ügyfélélmény a Google-nek elsődleges fontosságú: a folyamatos algoritmus-javítgatás eredményeképpen az elmúlt 5 évben mintegy 40%-kal tudták csökkenteni az irreleváns találatok számát. Bár az algoritmus-frissítések jó részét észre sem vesszük, minden évben van pár nagyobb durranás, ami igazán nagy változásokat hoz. Nézzük, 2022-ben mik lehetnek ezek!

1) Oldal-élmény

A 2021 végén zárult weboldal-élmény (Page Experience) frissítése talán a legmeghatározóbb újítás. Ezzel a javítással a Google megannyi olyan változót súlyoz, amik mind a böngészési élményt befolyásolják. Ide tartozik például a weboldal elérhetősége mobil eszközökön, a biztonsági protokollok megfelelő használata, de a reklámok használatára és a weboldal teljesítményére is vonatkoznak mérőszámok. Mindezeket összesíti az az új jelentés, amit a webfejlesztők ingyenesen elérhetnek a Google Search Console-ban. Érdemes tehát lekérdezni website-od oldal-élmény eredményét, hogy lásd, min érdemes javítanod a jövőben!

2) Link Spam

A Link Spam elleni frissítés elsőre mélyen szaki, technikai témának tűnik, de valójában (mint a Google megannyi más újítása), ez is csak a józan észnek megfelelő működést igyekszik leképezni az algoritmusok világában. A keresőóriás ezzel arra igyekszik ösztönözni a weboldalak üzemeltetőit, hogy jó minőségű és valóban releváns tartalmakra linkeljenek, illetve azokról fogadjanak linkeket saját tartalmaikra. Ez a mindennapok gyakorlatára lefordítva nagyjából annyit jelent, hogy egyre nehezebb lesz megkerülni vagy átverni a Google algoritmusait, vagyis egyre nehezebb megúszni, hogy valóban energiát fordítsunk a minőségi tartalmak fejlesztésére!

3) Termékvélemények

2021 áprilisában indult, de idén is meghatározó az a változás, ami a mélységet és valós, érdemi segítséget nélkülöző termékvélemények vagy tesztek helyezését rontotta le. Vagyis ha a piacodon elérhető termékekről szeretnél összefoglalót adni, ügyelj rá, hogy a lehető legteljesebb körű információt szolgáltass (ne csak azt, amit a termékek gyártója is feltüntet, és ne csak a saját termékedet próbáld magasztalni). Ilyen lényegi kérdések például, hogy melyik termék milyen helyzetben bizonyulhat jó választásnak, mik az igazi erősségeik és hátulütőik, hogyan fejlődtek a korábbi verziókhoz képest, vagy milyen alternatív termékekben érdemes gondolkodnia egy vásárlónak. Tehát igyekezz pártatlan és szakértő elemzést adni a termékekről, ha azt szeretnéd, hogy a Google jól rangsorolja ezt a tartalmat!

+1: MUM (Multitask Unified Model)

Utolsóként egy valamelyest homályos, azonban fontos ráadás: a MUM, vagyis a Google Multitask Unified Model algoritmusa intuitív keresőélményt ad, így segíti a felhasználókat új témák felfedezésében. Ez a gépi tanuláson alapuló megoldás a szövegen túl a képeket is figyelembe veszi, így vizuálisan gazdagabb eredményeket ad bizonyos keresésekre. Egyelőre nem könnyű megítélni, hogy ez pontosan milyen gyakorlati lépéseket jelent egy weboldal-üzemeltető szempontjából, de a képek megfelelő használata eddig is fontos tanács volt – ennek jelentősége pedig a MUM-mal is csak növekszik.