Az évkezdésből a várható trendek áttekintése sem hiányozhat! A kis- és középvállalkozások szektora pedig épp olyan dinamikusan fejlődik és változik, mint ahogy az online tér. Nézzük tehát, mik azok, amikre érdemes lesz odafigyelni 2022-ben, illetve mik lesznek azok az irányelvek, amik meghatározzák majd az elkövetkező időszakot!

1. A vállalkozások személyre szabottabb élményt kínálnak

2022-ben a személyre szabottság várhatóan még nagyobb hangsúlyt kap. A perszonalizáció kiterjed a termékkínálatra, a vásárlói élményre, illetve a célzott hirdetésekre egyaránt. Azok a hirdetések, amelyeket egy termék vagy szolgáltatás célcsoportjára optimalizálva terveznek, várhatóan akár 15 százalékkal is növelhetik a digitális vállalkozások nyereségét a jövőben.

2. A kapcsolat a lényeg

A kkv szektorra jellemző trendek azt mutatják, hogy minden folyamatot – a tartalomgyártástól kezdve a weboldalak felépítésén át a hirdetések létrehozásáig – úgy érdemes kialakítani, hogy az erősítse a kapcsolatot a vállalat fogyasztóival. A chatbotok egyre növekvő népszerűsége is azt mutatja, hogy a fogyasztóknak egyre növekvő igénye van arra, hogy személyes kapcsolatot létesítsenek a vállalat képviselőivel a vásárlási folyamat során. Ma már sokak otthonában van intelligens hangszóró, és a hangalapú keresés is kézenfekvőbb lehetőségnek tűnik, mint valaha. A Google és az Amazon is folyamatosan fejlesztik személyi asszisztens szoftverük hangfelismerő technológiáját, ami szintén a személyesebb kapcsolatok kialakulását támogatja.

3. Növekvő verseny a  SEO és az online hirdetések piacán

Megfigyelhető az a jelenség is, hogy a vállalkozások egyre kevesebb forgalmat érnek el az ingyenes, organikus eredményekből. Ez pedig azt eredményezi, hogy egyre többen fordulnak a hirdetések felé, így a hirdetések költsége egyre nő. Eközben viszont csökken a keresőmotorok eredményeire kattintó felhasználók száma, általában a keresések kevesebb mint 50%-a generál kattintást. Mindezek miatt megállapítható, hogy a keresőmotorokon való hirdetés költségei egyre drágábbak a kisvállalkozások számára, és egyre nehezebben válnak jövedelmezővé bizonyos ágazatokban.

4. Digitalizáció a vállalkozásoknál

Egyre több fogyasztó vár el digitalizált megoldásokat, így az azonnali válaszreakció egyre nagyobb szerepet játszik majd az ügyfélkapcsolatokat illetően. 2022-ben a kisvállalkozások életben maradásának egyik döntő tényezője az lesz, hogy készek-e a digitális technológia alkalmazására, és hogy megengedhetik-e maguknak a befektetést.

5. A távmunka az új sztenderd

A távmunka továbbra is jellemző trend lesz a kkv-k körében: mind a munkaadók, mind a munkavállalók kezdik látni a heti egy-két nap távmunka előnyeit. Az elmúlt évtizedben a vállalati kultúra egyre fontosabb szempont lett az alkalmazottak megtartása szempontjából, amelyre a távmunka számtalan pozitív hatással lehet. Ide sorolható, hogy általánosságban segíti a munkavállalók megtartását azáltal, hogy rugalmasságot biztosít a személyes életükben, emellett bevezetésével csökken a betegnapok száma és nő a morál. A rugalmas munkavégzés ráadásul lehetőséget ad a kisvállalkozásoknak arra is, hogy a világ bármely pontjáról toborozzák a legjobb tehetségeket.

6. Zöldül az ipar

A harminc év alatti korosztály körében egyre fontosabbak a környezetvédelmi szempontok is. Ez azt jelenti, hogy annak érdekében, hogy a fiatalabb korosztály számára is vonzóak legyenek, a vállalatoknak érdemes fenntartható és környezettudatos értékeket képviselniük, valamint zöld működést bevezetniük.

7. A kiberbűnözés nagyobb fenyegetéssé válik

A Cybersecurity Ventures előrejelzése szerint a számítógépes bűnözéssel kapcsolatos károk 2022-re elérik a 6 milliárd dollárt évente. A Verizon elemzése szerint ezen jogsértések 43%-a a kisvállalkozásokat sújtja – sok vállalkozó számára meglepő módon. “Amikor a kiberbűnözésről beszélünk, nem az a kérdés, hogy hatással lesz-e a cégedre, hanem az, hogy mikor.” – nyilatkozta Trish Stukbauer, a Cyber ​​Crisis Communications Solutions alapítója.