A digitalizációval párhuzamosan egyre nő a verseny az online térben is.

Mind több vállalat jelenik meg és küzd a vásárlók figyelméért az interneten, nőnek a hirdetési költések és egyre nagyobb a reklámzaj. Így különösen fontos, hogy a terméked vagy szolgáltatásod iránt érdeklődők egyszerűen megtaláljanak téged az interneten – ebben segít a keresőoptimalizálás!

A Google által generált forgalom ingyenes, így ha sikerül jó pozíciót elérned a számodra legfontosabb kulcsszavak találati oldalain (ún. SERP, Search Engine Results Page), az jelentős versenyelőnyt jelenthet más vállalkozásokkal szemben. Csak az a bökkenő, hogy a Google keresőalgoritmusai folyamatosan változnak – mutatjuk, mik a leggyakoribb hibák, amik 2022-ben is veszélyeztethetik kedvező helyezésedet a SERP-en!

Technikai hibák a honlapodon

Bár ma már egy jól működő website vagy webshop a sok előre konfigurált megoldásnak hála akár önállóan is felépíthető, az ördög a részletekben rejlik. Ezek rendbetétele sokszor szaktudást, de legalábbis némi utánajárást igényel.

Gyakori hiba például az SSL-tanúsítvány hiánya, amely esetben a weboldaldon zajló adatcsere nem titkosítottan történik. Az SSL-lel rendelkező oldalak előnyt élveznek a találati listákon. A tanúsítvány hiányára a leggyakrabban használt böngészők külön figyelmeztetnek így csökkentve a potenciális vásárlók bizalmát a weboldaladban. Ez különösen igaz, ha oldaladon fizetés is történik, például a webshopodban.

Hasonlóan fontos, hogy az oldalad kellően gyorsan töltődjön be. A felhasználói élmény érdekében a Google évek óta figyeli a weboldalak sebességét, ami kiemelt tényező a találati listán elért helyezés meghatározásakor is. A weboldalad vizsgálatát segíti a Google PageSpeed Insights eszköze, amely segítségével törekedhetsz az ideálisnak tekinthető 3 másodperc alatti betöltődési sebességre.

Végezetül egy örök klasszikus: figyelj, hogy megfelelő kulcsszavakat használj weboldalad domainjében és aldomainjeiben! Weboldaladon és webshopodban minden oldal elérési útvonala (URL, webcím) legyen tiszta, könnyen érthető és áttekinthető, és tartalmazzon releváns kulcsszavakat.

Elégtelen vagy alacsony minőségű tartalom

Kis- és középvállalkozások online jelenlétében visszatérő probléma a nem megfelelő minőségű vagy mennyiségű tartalom. Bár a Google nem teszi egyértelművé, milyen mennyiségű szöveges tartalmat tart ideálisnak, mérések szerint a túl kevés tartalom negatívan hathat weboldalad helyezésére.

Persze nem feltétlenül kifizetődő stratégia “kilóra” tartalmat írni, hiszen a szöveg minősége is fontos. Törekedj rá, hogy a vállalkozásod által publikált tartalmak valóban értéket közvetítsenek, például segítsenek megoldani egy gyakori problémát. Ha hatékonyan és túlzott önreklámozás nélkül nyújtasz segítséget a keresőoldalakról érkezőknek, az segíthet abban, hogy feljebb kerülj a találati oldalakon – a több látogatás pedig idővel több vásárlássá konvertálható!

Képkezelés a weboldaladon

Kardinális kérdés, hogy hogyan használod a képeket a honlapodon. Ha nem webre optimalizált képeket használsz, azok lassan töltődnek be, amiről már tudjuk, milyen hátrányokhoz vezethet. De nem ez az egyetlen probléma: sokan még ma sem töltik ki a honlapjukon szereplő képek ‘alt címkéjét’. A képek tartalmának vizuális feldolgozása még a mesterséges intelligencia korában sem problémamentes, ezek az ’alt címkék’ pedig segítenek megérteni a keresőalgoritmusnak, hogy mi is van a képen. A Google keresője tehát elsősorban ez alapján tudja megítélni, egy kép releváns-e ahhoz a szöveges tartalomhoz, ami mellette szerepel, kapcsolódik-e az oldal címéhez, stb. Kitölteni csak egy perc, de megléte jelentősen befolyásolhatja weboldalad teljesítményét a keresésekben!