Habár ezt elsőre nehéz lehet elhinni, a koronavírus-járvány nem kizárólag negatív következményekkel járt.

 A Pinterest a pandémia okán, idén nyáron bejelentette, hogy a jövőben algoritmikus előnyhöz fogják juttatni azokat a kis- és középvállalkozókat, akik a platformon értékesítik termékeiket. A kezdeményezés stílszerűen a Covid utáni élet tematikája köré épül. Az elsődlegesen kiválasztott vállalkozások olyan termékeket kínálnak, amelyek segítségével egy szebb és jobb életet, otthont teremthetnek maguk köré a vásárlók, illetve amelyekkel önmagukat fejleszthetik, alapvetően egy esztétikusabb megjelenés irányába. Ennek megfelelően a húsz kiemelt bolt kínálatában elérhető otthoni dekoráció mellett, jelenleg fazekas-, kozmetikai- és hasonló témába illő termékeket is válogathatunk.

A világjárvány globálisan rengeteg üzlet kényszerű bezárásához vezetett, a statisztikák alapján nem meglepő módon a tipikusan minimális tartalékkal és tőkével rendelkező kkv-k szenvedték meg az elmúlt másfél évet. Magyarországon jelenleg nem érhetőek el pontos kimutatások, de Amerikában, a Federal Reserve kutatásai szerint megközelítőleg kétszázezer vállalkozás szűnt meg a járvány következtében. A Pinterest felmérése alapján a mikro-, kis- és középvállalkozók közel fele fejezte ki aggodalmát az elkövetkező néhány hónap nyeresége kapcsán, míg a vásárlók háromnegyede nyilatkozta, hogy gyakrabban vásárolna kkv-któl, ha erre több lehetőség lenne.

Ezt a lehetőséget próbálják megteremteni tehát, hogy a vásárlói hajlandóság megvalósításához megteremtsék az összeköttetést a kereslet és a kínálat között. A kezdeményezés úgy néz ki, már az elejétől fogva működik, ugyanis a platform gyakorlatilag azonnali aktivitás-növekedést tapasztalt. Ez pedig, ahogy már többször boncolgattuk a Yettel Business Blogon, minden social media platform elementáris célja. Magyarországon a Pinterest 19%-os piaci részesedéssel rendelkezik a közösségi webshopok jelenlétét illetően, amely az abszolút piacvezető, 93%-ot  képviselő Facebook és az 56%-ot felmutató Instagram duó mellett marginálisnak is tekinthető. Azonban a kézműves termékek forgalmazására specializálódott Etsy 40 millió felhasználójához képest az alapvetően inspirációs képek gyűjtésére használt Pinterest több, mint duplaannyi, 90 millió felhasználót számlál. Amelyekből ezzel a trükkel, most sokkal nagyobb eséllyel tudnak vásárlót konvertálni, így könnyen lehet, hogy a jövőben a Pinteresten is jelentősen előtérbe fog kerülni az online kereskedelem funkciója.