A világ legnagyobb videómegosztó platformja nemrég egy új kísérleti funkció tesztelését kezdte meg. Ha a tesztek beváltják a hozzájuk fűzött reményeket, a YouTube Playables használatával asztali vagy mobil eszközeink segítségével közvetlenül a YouTube-on játszhatunk majd videójátékokat.
A videójáték-szcéna meghódítása
Talán kevesen tudják, de a videójátékok már ma is jelentős forgalmat generálnak a YouTube számára. Itt részben úgynevezett “gameplay” videókról, vagyis a videójátékok játékmenetét bemutató felvételekről van szó, ám a játékrajongó tartalomgyártók megannyi más, játékokhoz csatolható tartalomformát is közzétesznek a YouTube-on. Ennek pedig meg is van az eredménye: a játékokhoz kötődő tartalmak 2022-ben több, mint 4 milliárd órányi videómegtekintéshez vezettek a platformon!
A videójátékos világ és a YouTube közti eleve szoros kapcsolat hívhatta életre a fejlesztők legújabb ötletét, a YouTube Playables-t. Az új funkció, melynek tesztelése idén szeptemberben indult, azt teszi lehetővé, hogy a YouTube által kínált játékokat közvetlenül a platformon játszhassuk. Tehát a felhasználók ezentúl várhatóan nem csak videójátékokról szóló videókat tekinthetnek meg a YouTube-on, de közvetlenül be is léphetnek a játékba a platformon keresztül.
Játékok a YouTube-on
A kísérleti funkció egyelőre csak limitált számú felhasználó számára érhető el. A szerencsések a megszokott “hírfolyamuk” (home feed) mellett találják a Playables szekciót. A cég közleménye szerint a játékosok a YouTube History (Előzmények) részén találják korábbi játékaikat és az azokban elért eredményeket.
A jelenlegi híradások és pletykák szerint olyan játékok lesznek majd elérhetőek a YouTube-on, mint például az egyszerű játékmenettel operáló, mobilon is könnyen játszható Stack Bounce. De az, hogy a játékokban elért eddigi eredményeink elmenthetőek lesznek, azt is jelezheti, hogy később esetleg komolyabb és bonyolultabb játékokkal is találkozhatunk majd a platformon.
Ennek persze az a feltétele, hogy az új funkció tesztelése sikeres legyen, és a YouTube anyavállalata, a Google továbbra is lásson potenciált a játékosok meghódításában. Világos, hogy ez számos előnnyel járna a cég számára – hogy mást ne mondjunk, így jelentősen nőhetne a platformon töltött idő, új reklámelhelyezési felületek nyílnának meg, de akár a játékok (vagy azok kiegészítőinek) értékesítése is új bevételi forrást jelenthet a Google számára.
Iparági elemzők azonban azt is kiemelik, hogy a Netflix bicskája már beletört egy hasonló próbálkozásba. A streamingszolgáltató célja a saját játékplatform fejlesztésével az volt, hogy a sorozatok megjelenése közti szünetekben is lekösse nézőit. A kísérlet azonban felemás eredménnyel járt: 2022. augusztusi adatok szerint csak a felhasználók kevesebb, mint 1%-a kezdte el használni a Netflix játékait.
Nemsokára kiderül, a YouTube nagyobb sikerrel jár-e a videójátékosok meghódításában!