Minden évben márciusban ünneplik a női történelem hónapját, ennek alkalmából pedig a Meta (a Facebook anyacége) új eszközöket jelentett be, amikkel a nők által vezetett vállalkozásokat támogatja.
A Meta közleménye szerint továbbra is észlelhető a különbség a férfiak és a nők pénzügyi ismereteinek szintjében – ezen igyekeznek segíteni új, ingyenes eszközeikkel, ezzel tudáshoz és reményeik szerint új lehetőségekhez juttatva a női vállalkozókat. 2016-ban indult #SheMeansBusiness (szellemes, ám lefordíthatatlan nyelvi lelemény) programjukat idén újabb pontokkal bővítették.
Női egyenjogúság az üzleti életben
Idéntől a Meta Lauren Washington pénzügyi tanácsadó vezetésével új e-learning (online tanulást lehetővé tevő) tréningprogramokat kínál a női vezetésű vállalatoknak. Az alapoktól a pénzügyi stabilitásig terjedő témákat felölelő modulok ingyenesen hozzáférhetőek. Ezen felül külön program foglalkozik a közösségi médiában végzett marketingtevékenységek hatékonyságának növelésével is, kifejezetten a női vállalkozók igényeire szabva.
A cég a #SheMeansBusinesses oldalon hozzáférhető (angol nyelvű) videók körét tovább fogja bővíteni, és új videósorozatot is indít ‘MentHERship’ címen. Ezekben a videókban sikeres női vállalkozók osztanak majd meg üzleti tippeket és tanácsokat.
Az említett oldalon az angolul beszélők valóban hasznos tartalmakat találnak, érdemes körülnézni. Van például egy 12 perces üzleti pénzügyi alapozó kurzus – bár ennek bizonyos részei inkább csak Amerikában relevánsak, más részei egy most induló női vállalkozó számára itthon is fontos tanulságokkal szolgálhatnak. De van egy rövid kurzus arról is, hogyan maradjunk relevánsak a különféle közösségimédia-csatornákon, illetve a hatékony reklámüzenetek mikéntjeiről is tanulhatunk.
Ezen felül a Meta egy új, 34-oldalas, ingyenesen hozzáférhető (bár e cikk írásának pillanatában épp nem elérhető) kulturális kézikönyvet is közzétett, amivel a női egyenjogúság ügyét igyekszik segíteni az üzleti életben.
A járvány hatása a nők által vezetett kis- és középvállalkozásokra
A Meta adatai szerint Amerikában a COVID-19 pandémia különösen érzékenyen érintette a nők által vezetett vállalkozásokat. 2021 és 2022 során több mintavételt is végeztek, amelyek alapján egyértelmű, hogy a nők által vezetett vállalkozások jobban megszenvedték a járványhelyzetet: ezen vállalkozások 24%-a nem tudott működni a pandémia idején, szemben a férfiak által vezetett vállalkozások 18%-ával.
A jelenséget egyébként a Világbank adatai is alátámasztják, amelyek szerint a nők által vezetett mikro- és kisvállalkozások, főleg a vendéglátó szektorban és a járvány által különösen érintett országokban nagyobb arányban jutottak nehéz helyzetbe a pandémia idején, mint a férfiak által vezetett cégek.
A Meta célja a most meghirdetett új eszközökkel, hogy segítse a női vállalkozások talpra állását, illetve hogy megkönnyítse a most induló női cégvezetők számára a vállalkozást. Emellett konkrétan a Meta termékeire, például a Facebook vagy Instagram használatára vonatkozó tanácsokkal is igyekszik ellátni a női vállalkozókat. A #SheMeansBusiness program keretében eddig 1,5 millió felhasználó (feltehetően női vállalkozók) pallérozta üzleti és pénzügyi ismereteit a Meta eszközeivel.