Kihasználva a Covid által felborított, majd a vakcina okán helyreállni igyekvő világgazdaság helyzetét, a TikTok nem mulasztotta el bejelenteni, hogy eljött, bizony, végre megérkezett, a piac minden kis és nagy szereplője számára: itt az idő. De mire is?

Természetesen, hogy kihasználják a kereslet robbanását, hogy mostantól még több, tartalomra éhes fogyasztót elérjenek, és hogy márkaként katalizátor-szerepet töltsenek be a megszokott élethez való visszatérésben.

Egyszerűbben: hogy marketingtevékenységbe kezdjenek a platformon.

A TikTok állítása szerint a felhasználóik “vásárlási gondolkodásmódban” böngészik a platformot, ráadásul az amerikai felhasználók körében végzett felmérésük szerint a többség inkább a kisvállalkozásokat szeretné támogatni a koronavírus-járvány hatásainak kompenzálása végett. Így a platform ideális helyszín lehet egy márka szélesebb körben való megismertetéséhez, illetve meglévő közönségével való kapcsolata elmélyítéséhez. Annak érdekében pedig, hogy ez meg is történjen, a platform számos tippet és tanácsot tett közzé arról, hogy – saját analitikájuk mentén – hogyan indítható el optimálisan egy márka TikTok-marketingje.

Elsőként érdemes azokat az alapvető dolgokat megtenni, amelyek ahhoz kellenek, hogy teljes legyen az adott profil, illetve meglegyenek az értékesítéshez szükséges kiegészítő eszközök:

  • Az üzleti profil minden adatát érdemes megadni, ugyanis ez segíti elő, hogy a profil tartalmai a megfelelő felhasználók elé kerülhessenek.
  • A TikTok Creator Marketplace, azaz Alkotói Piactér használatával könnyedén köthetők együttműködések a releváns influenszerekkel
  • A Small Business Resource Center (KKV Erőforrás Központ) tartalmazza a szektor legfrissebb trendjeit, analitikáit és esettanulmányait
  • A TikTok Shopify integráció aktiválásával TikTok-promóciók hozhatók létre a Shopify kezelőfelületén
  • A láthatóság növelése érdekében a tartalmakat érdemes trending hashtagekkel ellátni, amelyekre szintén biztosít felületet a TikTok

A TikTok tehát érzékelhetően nem az egyébként félprofi TikTokker felhasználókból próbál kisvállalkozót faragni, hanem valóban azokhoz szól, akik egyáltalán nincsenek jelen, vagy még nem érzik magukat otthonosan a platformon. Kerek perec kijelentették: a TikTok olyan, mint a vállalkozói létben bármi: ha arra vársz, hogy mindent pontosan megtervezz és kitalálj, akkor lemaradsz, és elúszik a lehetőség. Kezdd el. A többit majd kitalálod menet közben. Persze egy felhasználó vagy márka TikTok jelenlétének sikere nem ezeken a dolgokon múlik, hanem azon, hogy az adott felhasználó mennyire tudja elsajátítani a platform kommunikációs stílusát, és hogy sikerül-e csatlakoznia az aktuális trendekhez és esztétikai irányokhoz. A TikToknak mindenesetre abban igaza van, hogy a platformban hatalmas marketing- és sales-potenciál rejlik, a felhasználók pedig akár “vásárlási gondolkodásmódban” vannak, akár nem: néhány hét múlva mindenkit elkap a vásárlási láz, ugyanis közelegnek az ünnepek. Érdemes tehát minél előbb belevágni új TikTok csatornánkba!